Skaraborg Invest gör satsningar för nytt företagande och nya arbetstillfällen

Skaraborg Invest AB skapar förutsättningar för nytt företagande och nya arbetstillfällen i Skaraborg.
– Vi överbryggar gapet mellan grundarpengar och traditionellt riskkapital och är intresserade av att stödja drivna entreprenörer, i Skaraborg, med eget risktagande och skalbara affärsidéer, säger VD Christer Bromander.

Att hitta kapitalfinansiering är en verklig utmaning för de flesta tillväxtföretag och företagare i Skaraborg har länge pekat på bristen på lokalt kapital som en stor utmaning. Tack vare Skaraborg Invest AB skapas ny möjligheter för finansiering.
– Vi bryr oss om det lokala näringslivet och vill stärka tillväxtföretagen i Skaraborg och därmed skapa nya förutsättningar för nytt företagande och nya arbetstillfällen, understryker Christer Bromander som nyligen genomförde en stor investering.
– Vi var en av investerarna bakom storsatsningen på totalt åtta miljoner kronor i Pieces Interactive AB. Vår satsning med en miljon kronor innebär att vi befäster vårt ägande och vårt åtagande i det lovande bolaget, säger Bromander.
Under 2015 väntar fler investeringar.
– Vi arbetar kontinuerligt med bolagen i vår portfölj, men vi söker även nya intressanta företag. Under året kommer vi i samarbete med Gothia Innovation AB att genomföra två pitchdagar för att skapa kontakt med spännande entreprenörer, slutar Bromander.

Mer information
Om du vill ha mer information är du välkommen att ta kontakt med Christer Bromander, vd, antingen via mobil 0708-71 70 72 eller e-post: christer.bromander@skaraborginvest.se. Mer information om Skaraborg Invest finns även på webben: www.skaraborginvest.se

Kort om Skaraborg Invest
Skaraborg Invest ägs av Länsförsäkringar Skaraborg, Gothia Innovation AB samt ett antal delägare, såväl privatpersoner som företag. Bolagets syfte är att: överbrygga gapet mellan grundarpengar och traditionellt riskkapital och därigenom skapa förutsättningar för nytt företagande och nya arbetstillfällen i Skaraborg genom investeringar på affärsmässiga villkor fast med ett ”vi bryr oss”-perspektiv inklusive uthållig lönsamhet.