Mobile Storytelling hjälper barn upptäcka Fjällbacka med mobilapp

Nu lanserar Fjällbacka en turist-app för barn. Appen har tagits fram av Mobile Storytelling AB och ger barnen möjlighet att upptäcka Fjällbacka på ett roligt sätt under semestern – genom en spännande skattjakt.
- Vi hoppas de som gör skattjakten får en underhållande och informativ upplevelse, säger Jonathan Sterner, CEO och grundare av GSP-företaget.

Elisabeth Jonsson, näringslivsutvecklare i Tanum kommun ser fram emot att appen finns färdig inför sommaren.
 – Vi har valt att skapa en digital applikation som riktar sig till en yngre målgrupp som kanske inte haft så många aktiviteter att välja mellan tidigare. Vi vill att barnen ska få upptäcka Fjällbacka på ett sätt som de tycker är kul. Vi hoppas att det kan ge ett mervärde under semestern, säger hon.
Klockan 15.30 den 6 juni är det release för appen. Såväl media som allmänhet bjuds in att medverka.
- Allt som behövs är att ta med sin smartphone, oavsett om det är en iPhone eller Android, så att du kan ladda ned appen – Fjällbacka Vita frun, säger Jonathan Sterner som tycker projektet varit både roligt, inspirerande och lärorikt.
- Jag hoppas att vi lyckas förmedla den känsla i appen, slutar Sterner.
GSP-företaget Mobile Storytelling har utvecklat appen på uppdrag av Leaderprojektet ”Destination Fjällbackaskärgården”.

Mer information
Om du vill ha mer information om projektet och appen är du välkommen att ta kontakt med Jonathan Sterner, CEO och grundare Mobile Storytelling AB, 0736-38 34 01, jonathan@mobilestorytelling.se alternativt Elisabeth Jonsson, näringslivsutvecklare Tanum kommun, 0525-18135, elisabeth.jonsson@tanum.se.