Lazzo DM Byrå nominerat till Guldnyckeln - tävlingen för Sveriges bästa direktmarknadsföring

Skövdebaserade Lazzo DM Byrå är nominerat i Guldnyckeln med bidraget ” Vi älskar bilister” för Västtrafik. En marknadsföringsinsats till 227 000 bilister i Västra Götaland med syfte att få fler att resa kollektivt.
- Kampanjen genererade svar från hela 113 000 personer i målgruppen vilket gjorde att de höga förväntningarna infriades. Minst 12 000 bilister kommer ändra sina resvanor och byta till Västtrafik, säger Jan Brissman, Vd för Lazzo.

Årets Guldnyckeljury har under några dagar granskat strategier, analyserat resultat och synat kreativa lösningar i sömmarna för att utse Sverige bästa direktmarknadsföring.
– Nivån var hög överlag på bidragen och särskilt märkbar i vissa kategorier. Juryn har genomgående haft en tuff uppgift att skilja agnarna från vetet. Så det är en stor bedrift att vara nominerad, säger Jonas Åkerlind, juryordförande, i ett pressmeddelande på Guldnyckelns webbplats. Den 21 mars avgörs vilka av de nominerade bidragen som får den eftertraktade Guldnyckeln.

Mer information
Om du vill ha mer information om den nominerade kampanjen och dess utveckling och genomförande är du välkommen att ta kontakt med Jan Brissman, 0500-49 43 44 eller 0708-82 27 40 alternativt jan@lazzo.nu.

Mer om Guldnyckeln
www.guldnyckeln.se

Mer om Lazzo DM Byrå
Lazzo DM Byrå är en fullservice reklambyrå som grundades 2000, sysselsätter 10 personer och är beläget på Gothia Science Park i Skövde. Uppdragen kommer från verksamheter och organisationer i hela Sverige och går ut på att hitta, attrahera och utveckla kundrelationer genom att erbjuda mätbart lönsamma kommunikationskoncept. www.lazzo.nu

• västtrafik
  • lazzo dm byrå
  • pendling
  • tåget
  • bussen
  • kollektivtrafik

Gothia Science Park är en teknik- och forskningspark med IT-profil. Den består av verksamheter, processer, miljöer och individer. I vår innovationsmiljö växer företag snabbare och mer uthålligt vilket bidrar till såväl regional attraktivitet som regional tillväxt. GSP:s fokusområden är kopplade till Högskolan i Skövde med spets inom Simulering, Beslutsstöd samt Spel för underhållning och lärande.