Colosseum släpps äntligen i Sverige

Nu är det äntligen dags för release på den svenska marknaden för Colosseum, ett spel utvecklat av Shortfuse Games som återfinns i The Game Incubator i Skövde.
- Spelet har mottagits väl internationellt. Jag hoppas även svenska spelare gillar vår stil, säger Johan Herméren, vd.
I fredags lanserade Microsoft sin Xbox 360-anknutna tjänst Xbox LIVE Indie Games (tidigare Xbox LIVE Community Games) i Sverige. I och med denna lansering blir även det svenskutvecklade spelet Colosseum tillgängligt för svenska Xbox LIVE-användare. Colosseum har sedan det lanserades i Nordamerika och delar av Västeuropa den 19 november 2008 mottagits väl av spelare världen över och framför allt fått stor uppmärksamhet för dess unika grafiska stil.
- Det ärförståsoerhört kul att vänner, familj och alla andra svenskar nu kan prova på vårt spel, säger Johan Hermerén, vd för utvecklaren, Shortfuse Games och finns i Gothia Science Park i Skövde.

Mer information Shortfuse
Om du vill ha mer information om Colosseum eller Shortfuse Games och pågående spelprojekt är du välkommen att ta kontakt med Johan Hermerén. Han nås på följande telefonnummer alternativt e-post: +46 (0)704 560 300, +46 (0)704 371636 och johan.hermeren@shortfuse.se.
www.shortfuse.se

Mer information Xbox LIVE Indie Games

Mer information The Game Incubator
The Game Incubator är en specialinriktad satsning på talanger inom spelutveckling. The Game Incubator är en del av Gothia Science Park i Skövde och har ett nära samarbete med bland annat Högskolan i Skövde som har ett av landets mest attraktiva och starka dataspelsutvecklingsprogram. www.gsp.se/gameincubator