Från frontalkrock till lansering av WordBet

Tillvaron i Miami var som en dröm. Bra jobb, bra inkomst och perfekt klimat.
Frontalkrocken med tre bilar förändrade förutsättningarna radikalt. 15 år senare ger sig Magnus B Svensson in i spelbranschen. - Den 3 oktober, på Sweden Game Conference, lanserar vi fullversionen av WordBet. Den innehåller unika funktioner, inte minst för lärande, utlovar Magnus B Svensson, grundaren av WordBet och Weesteer AB.

Magnus B Svensson har gjort en lång och mödosam resa. Jämte sin kamp för att först få sin whiplash och ryggskada utredda och har han utbildat sig, jobbat som modellör på Saab design i Trollhättan och tillbringat fritiden med aktietrading. Idag är han marknadschef på ett företag med miljardomsättning.
- Skadorna jag fick innebär att jag lever med smärta varje dag. De innebar dessutom att jag bland annat fick svårigheter med språket. Men jag har slitit hårt för att motbevisa alla läkare som sagt att jag inte skulle kunna ta mig tillbaka och arbeta igen.
Och det var i samband med att Magnus rehabtränade hjärnan, studerade och tradade med aktier som idén till WordBet kom.
- Jag har kvar den första skissen än. Spelet är designat för lärande av bland annat stavning. Men samtidigt finns det engagerande, stimulerande och roliga spelmoment där du utmanar vänner och vinner fiktiv valuta, berättar Magnus B Svensson.

Kort om WordBet
Utmana dina vänner i ett snabbt och roligt ordspel som är superenkelt att lära sig men svårt att bemästra. Välj mellan massor av olika kategorier och lös så många ord som möjligt från de mixade bokstäverna genom att dra dem till rätt plats. Undvik bomber och försök lösa orden utan att flytta de bokstäver som har mynt på sig för att få extrapoäng. Lås upp nya avatarer och kategorier. Tävlingar och turneringar kommer även inom en snar framtid. Du väljer själv när du vill spela. Varje runda är 99 sekunder lång. Spelaren med mest poäng efter tre rundor är segraren.

Kort om Weesteer AB
Weesteer är ett start up som gör sin utvecklings- och tillväxtresa i Gothia Science Park i Skövde. Företaget jobbar med appar och den första är ett spel för iOS och Android – WordBet.