Arkitektdagarna föder nya framgångsrika affärsrelationer

Arkitektdagarna i Tibro är en internationell mötesplats för arkitekter, inredare och designers. Årets upplaga är den femte i ordningen och genomförs 30-31 oktober.
- Självklart är nyinvigda Inredia navet när 120 besökare ska mötas, inspireras och utveckla nya affärsrelationer, säger Magdalena Svedlund.

Idag öppnas årets Arkitektdagar i Tibro. I dagarna två kommer arkitekter, inredare, designers och studenter att ges möjlighet att träffa producenter av möbler och inredning i Tibro.
- Deltagarna i eventet kommer att på nära håll få se vilket kunnande som finns här, både när det gäller akademi och inom alla företag i närområdet. Målet med Arkitektdagarna är nya intressanta samarbeten. Ett konkret exempel är Stockholmsbaserade arkitektföretaget formforyou som tillsammans med Lundbergs Möbler designat och tillverkat stolen Leo vilken prisades med Good design award 2011, säger Magdalena.
Spektakulär presentation
Förutom ett spännande program med föreläsningar och företagsbesök får deltagarna i morgon onsdag en spektakulär presentation signerad amerikanen George M Beylerian. Mannen som skapat Material ConneXion, världsledande inom material och tillverkningsteknik.
- George kommer att berätta om hur han skapat sitt livsverk och samtidigt smyginviga Material ConneXions nya etablering i Gothia Science Park i Skövde, slutar Magdalena.

MER INFORMATION
Om du vill ha mer information om arrangemanget är du välkommen att ta kontakt med Magdalena Svedlund på 0500-50 25 25 eller Thomas Nilsson på 0500-50 25 01

• inredia
  • material connexion