Hårt tryck på Science Park Jönköping

Sedan årsskiftet har två spännande teknikföretag flyttat in i Science Park Jönköping, Kiwano Tech AB och Integralis. Detta innebär att 117 företag är verksamma i parken. Science Park Jönköping ser nu över olika utbyggnadsmöjligheter för att kunna möta det allt ökande trycket.

"Vi är mycket glada över att Kiwano Tech och Integralis har valt att etablera sig här. De är båda företag som driver utvecklingen i sin bransch och kompletterar väl den redan befintliga mixen av företag i parken. Under 2008 etablerades hela sjutton företag här i Science Park Jönköping och förfrågningarna ökar. Nu ser vi över utbyggnadsmöjligheter så att vi fortsatt kan var det den kreativa mötesplats för entreprenörer och innovativa företag som regionens näringsliv behöver. Vi kommer dessutom under det kommande året lägga ett allt större fokus på våra tjänster inom affärsutveckling och finansiering, för att skapa så bra förutsättningar som möjligt för tillväxt", säger Therese Sjölundh, vd Science Park Jönköping.

Kiwano Tech AB erbjudertjänster inom produktutveckling, prototyptillverkning och formverktyg för produktion, med specialkunnande inom plast och CAD/CAM.Företaget har idag tre anställda och har tagit över den 200 m² stora prototypverkstaden på våning C3.

Integralis ärett av Europas ledande företag inom informationssäkerhet. Integralis finns i 18 länder och har valt att lägga den svenska verksamheten med inriktning på säkerhet av nätverk, i dagsläget två tjänster, på Science Park Jönköping.

Kontaktperson Science Park Jönköping
Therese Sjölundh, vd, 036-30 31 54, therese.sjolundh@sciencepark.se

Kontaktperson Kiwano Tech
Christian Malm, vd, 036-440 04 24, christian.malm@kiwanotech.se

Kontaktperson Integralis
Fredrik Smedberg, vd, 0734-359582, fredrik.smedberg@integralis.com

Science Park Jönköping - Start, utveckling och tillväxt
Science Park Jönköping är en mötesplats för kunskapsintensiva företag och drivna entreprenörer med förmågan att se möjligheter i nya tekniker och affärer. Science Park Jönköping erbjuder affärsidéutveckling, stöd till kommersialisering och uppbyggnad av företag genom tydliga utvecklingsprocesser och finansieringsmöjligheter samt stöd till fortsatt tillväxt och utveckling i en kreativ miljö. Verksamheten ärbeläget i hjärtat av den världskända företagarregionen, och i närheten av den entreprenöriella och expansiva Högskolan i Jönköping.