Mat-Tina hjälper Jönköpings-familjer med middagen

Under september planerar Mat-Tina två middagar i veckan för familjer som prenumerar på Familyfoods matkasse. Middagarna är baserade på Familyfoods råvaror från lokala producenter och kryddor från Tinas Nordströms nya satsning "Jättegott" och bär Mat-Tinas tydliga prägel i form av rolig och nyttig mat.

Familyfood arbetar ständigt på att utveckla sitt erbjudande och överraska kunderna med spännande nya produkter och samarbeten för att göra det roligt att laga middag. Eftersom Mat-Tina delar Familyfoods värderingar när det gäller vikten av bra råvaror och att det ska vara enkelt och roligt att laga mat var detta ett givet samarbete för båda parter.

Jättegott inspirerar och gör det enklare att laga riktigt god mat. Produkterna består av serie kryddblandningar med ett recept på påsens baksida. Blandningarna innehåller 100 % rena kryddor. Helt utan tillsatser och E-nummer. Varumärket Jättegott by Tina Nordström är ett helt nytt koncept kring matlagning i hemmet och en hjälp till ett riktigt lyckat resultat. Sortimentet är levande och nyheter lanseras frekvent. Produkterna finns i välsorterade matbutiker samt i Jättegotts egen webshop –www.jattegottbytina.se.

Familyfood är ett matkasseföretag som brinner för goda råvaror och som arbetar med matvaror från lokala producenter. Matkassarna packas i eget kyllager för att vägen till kundernas matbord ska bli så kort som möjlig. Familyfood erbjuder idag en matkasse för fyra personer med recept och råvaror till fem middagar och en matkasse till två personer med recept och råvaror till fyra middagar.