Dreamy Dot utsedd till Årets Innovation 2011

I samband med Jönköpingsgalan den 15 oktober delade Science Park Jönköping ut priset Årets Innovation. Vinnare 2011 är Ulrika Billingham med bärselen Dreamy Dot.

Dreamy Dot Sjalsele är en patenterad svensk innovation som kombinerat det bästa från två världar. Med Dreamy Dot kombinerar man den tekniska bärselens trygghet och säkerhet med den traditionella bärsjalens närhet och ergonomiskt riktiga positioner för barnet. Enkelt men genialt.

Bolaget har genom ett tydligt identifierat behov utvecklat en produkt som kompletterar den befintliga marknaden. Potentialen för produkten är enorm och entreprenören bakom bolaget har visat på drivkraft, engagemang och en beslutsamhet att skapa ett tillväxtbolag. Vi tror att bolaget har alla förutsättningar att bli nästa exportsuccé.

Priset Årets Innovation är ett sätt att uppmärksamma de innovativa bolag och produkter som utvecklas på Science Park Jönköping och i dess nätverk. Priset delades i år ut för tredje gången och tidigare vinnare är SafeTool (numera Infobric) och CombiQ.

Foto: Fotobasse