Fyra nya Mjärdevirekord i Mjärdevistafetten

Den sjuttonde Mjärdevistafetten genomfördes i perfekt löparväder (dvs lite småkallt för dem som inte deltog i loppet) med 140 deltagande lag i klasserna Damer, Herrar, Mixed och Promenad. Varje lag bestod av fyra deltagare som var och en sprang sträckan om 3,2 kilometer, med start, växling och mål i Collegiumparken i Mjärdevi Science Park.

Fyra nya Mjärdevirekord
Och nya Mjärdevirekord blev det! Damlaget Starka Kvlnnliga Löpare från SKL IF sprang tillsammans på 51 minuter blankt, och raderade ut förra årets rekord på 57:01. I laget sprang Hanna Kaiser, Caroline Lidebjer, Anna Johansson och Ann-Christin Andersson. Hanna Kaiser blev också snabbaste kvinnliga löpare med den individuella tiden 11:57 (motsvarar 3:44 minuter/kilometer) vilket även det blev ett nytt Mjärdevirekord!

På andra plats i damklassen kom VTI plan 2 o 3 med Sara Nygårdhs, Birgitta Thorslund, Malin Eliasson och Katarina Nestor som tillsammans sprang på 1:01:34. På tredje plats Sectra Girls med Lena Persson, Gro Dahlbom, Viktoria Jonsson och Karin Nilsson med tiden 01:03:07.

Bland herrarna var det Hyperactive Safety som vann med tiden 41:30 med Fredrik Johansson, Jonas Schedin, Per Brolund och Peter Hall. Fredrik Johansson blev snabbaste herre individuella herre i Mjärdevistafetten och slog nytt Mjärdevirekord med tiden 9:35, vilket motsvarar 2:59 minuter/kilometer.

På andra plats bland herrarna återfanns Länsstyrelsen Östergötland med Tommy KArlsson, Peter Dahlström, Karl-Martin Axelsson och Tommy Ek som sprang på 45:25 och på tredje plats HiSpeed med Bengt Hellman, Mattias Johansson, Erik Dahlerup och Tor Hunemark på tiden 47:02.

Just Do It försvarade sin seger i Mixed-klassen från förra året och slog också sin egen segertid med åtta sekunder. Deras tid 46:27 blev alltså nytt Mjärdevirekord och i laget sprang Hans Brolund, Peter Aronsson, Anders Simonsson och Anna-Sofie Bark. På andra plats www.medius.se med Per Flodin, Henrik Rosén, Erik Olsson och Emma Nilsson som tillsammans sprang på 52:02 och på tredje plats KnowIT Business Consulting 1 med Kalle Andersson, Ingemar Asklöf, Peter Falk och Lena Lyckenvik som tillsammans fick tiden 53:20.

Nästa år 2013 arrangeras Mjärdevistafetten för artonde gången. Tidpunkt blir som tidigare år en torsdagskväll i början av augusti.

Här finns lagresultaten från Mjärdevistafetten 2012
Här finns individuella resultat från Mjärdevistafetten 2012
Här finns bilder från Mjärdevistaqfetten 2012 del 1, del 2.
Här finns YouTube.klipp från Mjärdevistafetten 2012

Mer information: EvaMarie Törnström, kommunikationsansvarig Mjärdevi Science Park AB, 0738-00 53 59

• collegium
  • löparstafett