Henkel Consumer Brands Hair Professional inleder samarbete med ASCARO - en exklusiv padelupplevelse bland Stockholms takåsar

Nu inleder Henkel Consumer Brands Hair Professional ett samarbete med ASCARO. Sedan april 2021 har ASCARO tagit padelspelet till en ny nivå genom att addera stil och stadspuls till sporten. På NKs tak i Stockholms innerstad samsas padel, människor, mat och dryck. Ett community där alla är välkomna – och där man numera kan hitta premium hårvårdsprodukter från Schwarzkopf Professional, STMNT och Authentic Beauty Concept i omklädningsrummen.

Henkel Consumer Brands Hair Professional är stolta över att vara ny samarbetspartner till ASCARO inom segmentet ”official haircare”. I samarbetet innefattas exklusiva giftings och erbjudanden för ASCAROs gäster samt medverkan på event och aktiviteter för båda varumärkena. Gästerna får ta del av Schwarzkopf Professionals premium stylingvarumärke Session Label, samt groomingkonceptet STMNT och det holistiska premium hårvårdsvarumärket Authentic Beauty Concept.

Charlotte Axlund klev in som ny general Manager för Henkel Consumer Brands Hair Professional, dit Schwarzkopf Professional, STMNT och Authentic Beauty Concept tillhör, i slutet av sommaren. Detta är ett av de strategiska steg som hon tagit för att höja varumärkena och varumärkeskännedomen - genom att satsa mer på B2C.

-Vi ser att ASCAROs kunder och varumärke har flera beröringspunkter med oss på Henkel Consumer Brands Hair Professional. De uppskattar skönhet och hälsa som går hand i hand med padel och välbefinnande. Vi tror på autentisk skönhet och därmed är samarbetet med ASCARO en perfekt matchning då våra gemensamma kunder representerar detta, säger Charlotte Axlund, General Manager för Henkel Consumer Brands Hair Professional.

-Vårt motto ”padel on another level” är såväl bokstavligt, givet läget 30 meter över Regeringsgatan i Stockholm, som bildligt i alla delar av kundupplevelsen. Vi jobbar bara med partners som är de främsta i respektive bransch och att förhöja våra medlemmars och gästers besök ytterligare med schampo, balsam och fantastiska stylingprodukter från Schwarzkopf Professional, STMNT och Authentic Beauty Concept i omklädningsrummen blir en välkommen guldkant, berättar Oscar Arrsjö, VD och grundare av ASCARO.

Henkel globalt är börsnoterade på DAX och har mer än 50 000 anställda världen över med en omsättning på 270 miljarder sek år 2022. Henkel Consumer Brands är verksamma för både konsumenter och professionell verksamhet. I den breda produktportföljen ingår de unika koncepten Authentic Beauty Concept och STMNT. Authentic Beauty Concept är ett holistiskt premiumvarumärke som står för autentisk skönhet utan filter och med rena ingredienser. STMNT är ett groomingvarumärke som är framtaget av professionella barberare och just grooming är en trend som växer lavinartat. I Schwarzkopf Professional ingår också välkända produktserier såsom OSiS, Session Label, BC Bonacure, Fibre Clinix, BLONDME och Igora.

Henkel is leading the way to reimagine and improve life every day, today and for future generations. Henkel operates worldwide with leading brands and technologies in two business units: Adhesive Technologies and Consumer Brands, including beauty and home care. Founded in 1876, Henkel holds globally leading market positions, both in the consumer and in the industrial businesses, with well-known brands such as Schwarzkopf, Loctite and Persil. The portfolio consists of hair care products, soaps, laundry detergents, fabric softeners as well as adhesives, sealants, and functional coatings. Henkel employs over 50,000 people and reported sales of 20.1 billion euros and adjusted operating profit of 2.7 billion euros in fiscal 2021. Henkel’s preferred shares are listed in the German stock index DAX.