Fredag 4 oktober blir det Party Along på Filmfest Sundsvall då filmen Mamma Mia! visas. Biljetterna släpps 18 juni. Foto: Pressbild

Party Along och sjung med när Mamma Mia! visas på Filmfest Sundsvall

Kom och sjung med till musikalfavoriten Mamma Mia! Filmen bjuder på många ABBA-favoriter och har en stjärnspäckad rollista med Meryl Streep i täten. En underhållande och musikalisk kväll på Filmfest Sundsvall utlovas.

Filmfest Sundsvall erbjuder som vanligt ett brett och varierat program under sina fem dagar på Bio Drakstaden i Sundsvall. Nytt för i år är Party Along som äger rum fredag 4 oktober, en helkväll där publiken bjuds in till att sjunga med till en av de mest älskade musikalfilmerna genom tiderna – Mamma Mia! 50 år efter vinsten med Waterloo i Brighton är filmen ett givet val.

- Vi strävar hela tiden efter att utveckla oss och hitta nya upplevelser för publiken. Det här är ett klockrent koncept som jag tror kommer passa sundsvallspubliken perfekt, säkra biljetterna innan de tar slut, säger Andreas Fock, programansvarig Filmfest Sundsvall.

Kvällen börjar med en grekisk buffé på Melody (Quality Hotel) där musikalartisten Ida On hjälper till att värma upp sångrösterna och komma i feststämning. Partyt fortsätter sedan i biosalongen där publiken är välkommen att både sjunga och dansa loss till filmens alla kända hits. Låttexterna kommer att finnas tillgängliga i ett sånghäfte, så man behöver inte kunna dem helt utantill.

Party Along är en av festivalens premiumvisningar och är till för dig som söker något extra till din filmupplevelse. Här får du ett paket som innehåller film, mat och något utöver det vanliga. Biljetterna släpps tisdag 18 juni.