SAS lanserar nya linjer till Sälen - Trysil inför vintersäsongen

Pressmeddelande -

SAS satsar på Sälenfjällen och lanserar två internationella flyglinjer till Scandinavian Mountains Airport

SAS presenterar två flyglinjer från Danmark till Scandinavian Mountains Airport. Man kommer att flyga internationella gäster direkt till flygplatsen från både Köpenhamn och Aalborg. Linjen från Köpenhamn startar den 22 december och kommer att trafikeras torsdagar och söndagar under vintersäsongen. Linjen från Aalborg startar också den 22 december med trafik på torsdagar jul/nyår-perioden fram till 5 januari och söndagar från 8 januari.

- Vårt samarbete med SAS fortsätter. Det är otroligt glädjande att återigen kunna välkomna SAS danska resenärer till vår flygplats. Korta flyg- och transfertider i kombination med en förstklassig alpin familjeprodukt i både Sälenfjällen och Trysil ger oss en stor fördel på marknaden inom alpin vintersemester. Säger Gunnar Lenman, vd på Scandinavian Mountains Airport.

- Det finns ett stort uppdämt behov av att kunna resa utomlands. Pandemin har gjort att danskarna under en tid haft svårare att åka på skidsemester. Sälenfjällen erbjuder populära resmål för skidälskande danskar och det är fantastiskt kul att nu kunna göra dem lättillgängliga igen med dessa direktlinjer. Säger Anders Bjernulf, vd Destination Sälenfjällen.