Flygbolaget BRA släpper vinterns biljetter till Sälen-Trysil

Flygbolaget BRA släpper vinterns biljetter till Sälen-Trysil

Flygbolaget BRA lanserar nu sina flygningar till Scandinavian Mountains Airport kommande vintersäsong. Säsongens första flyg både från Stockholm/Bromma och Ängelholm landar i Sälen den 22 december. Till och från Sälen flyger BRA med det bränsleeffektiva regionalflygplanet ATR 72-600 med plats för 72 passagerare. Biljetterna är släppta och finns redan nu bokningsbara på deras hemsida.

- Jag är jätteglad att BRA nu har lanserat vinterns flyg till oss. Vi har ett väldigt gott samarbete och har gemensam syn på att minska utsläppen från flygbranschen så mycket vi bara kan. Ett exempel är deras Bioflygbiljetter som inkluderar 50 % bioflygbränsle i biljettpriset och att de även erbjuder möjligheten att köpa till extra bioflygbränsle så att du kan köpa en biljett med motsvarande 100 % bioflygbränsle, säger Gunnar Lenman, vd på Scandinavian Mountains Airport.

- Vi är väldigt glada över att återigen erbjuda våra kunder direktlinjer till Sälen och vi ser fram emot att hälsa både nya och återkommande kunder välkomna ombord i vinter igen, säger Jimmie Bergqvist, Affärsutvecklingschef på BRA.

Om BRA

BRA är ett svenskt flygbolag med Stockholm Bromma Airport som huvudflygplats. Målet att nå netto-noll utsläpp inrikes år 2030 och utrikes 2045 gör BRA till pionjärer inom fossilfritt flyg.

• 2009 blev BRA det första kommersiella flygbolaget att miljöcertifieras enligt ISO14001
  • 2018 började BRA erbjuda flygbiljetter med bioflygbränsle
  • 2021 blev BRA det första flygbolaget i världen att ansluta sig till SBTi (Science Based Target Initiative)
  • 2022 genomförde BRA världens första kommersiella flygning med 100% bioflygbränsle