Framgång för STV på Winterwindsmässan 2016

Internationella Winterwind är ett måste för alla som arbetar med frågor som rör vindkraft i kallt klimat. Mässan samlar varje år världens vindkraftselit där STV visade upp sina bandvagnar utomhus där kunderna kunde testköra. Inomhus hade STV sin inomhus monter där vi visade upp tekniska specifikationer, bilder och filmer på produkter såsom bandvagnar, påbyggnader, Ice Armor, mm. för nyfikna kunder.

• vindkraft

Utan bandvagn ingen vindkraftpark!

​När vi tittar på olika alternativ till transport upp på fjället så finns inte så många varianter att välja på förutom bandvagn. Skoter är ett sätt men man sitter oskyddad mot väder och vind. Sen är lastutrymmet kraftigt begränsat så det är egentligen inte ett alternativ. På Sjisjka en av Sveriges största vindkraftparker arbetar bandvagnen TL6 med service och underhåll.

STV vinner priset som Årets Exportföretag

På bara fem år har Skellefteåföretaget STV ökat exporten från nästan 0 till över 80 %. Som ett resultat av detta har företaget mer än tredubblat sin omsättning. Lyckad exportsatsning tredubblade omsättningen. Årets Exportföretagspriset delas ut till stora, anrika företag som Alimak Hek, Nordic Light, Brokk och andra som STV beundrar och försöker lära sig av varje dag.