Sveriges nya designportal är född – SCANDIDECO.com

En av de första heminredningsportalerna på den svenska internetmarknaden har äntligen lanserats. Siten fungerar likt en digital återförsäljare, där grundaren Emelie Enback Karatarakis, 24, har skapat ett handplockat sortiment från ett flertal framstående e-butiker. På SCANDIDECO.com kan kunden enkelt navigera bland över 1000 produkter, främst bestående av moderna designklassiker.

– Syftet med SCANDIDECO.com är att samla det bästa från skandinavisk design på en och samma plats. Jag vill kunna erbjuda mina kunder en god och tidsbesparande översikt av vad marknaden har att erbjuda, samtidigt som siten skall vara lättnavigerad och inspirerande.

Med sikte att marknadsföra skandinaviskt designade möbler och heminredningsprodukter internationellt, strävar Emelie först och främst efter en nationell etablering.

Idén om att starta en site som SCANDIDECO fick Emelie under sina resor i Mellanöstern och Nordafrika, från Salalah och Abu Dhabi i syd till Casablanca och Beirut i norr. Hon berättar entusiastiskt att hon bland den mer förmögna befolkningen bevittnat ett växande intresse för att komplettera sina pråliga arabiska hem med enklare och mer stilren nordeuropeisk design.

– På ett sätt har det uppstått en slags tävling i vissa kretsar om vilka som har de mest extravaganta hemmen. Araberna har därmed börjat vidga sina vyer och fått upp ögonen för den enkla elegans som är representerad hos många av våra moderna skandinaviska designers verk. Min vision är att SCANDIDECO.com skall bli huvudportalen, vilken människor över hela världen använder sig av när de önskar få skandinaviskt designade möbler och heminredningsprodukter levererade till sin dörr.

Här finner du SCANDIDECO.com.

För mer information:

Emelie Enback Karatarakis