Madre Chocolate - ekologisk ursprungschoklad tillverkad på Hawaii!

Madre Chocolate - ekologisk ursprungschoklad tillverkad på Hawaii!

Madre Chocolate står för kvalitetschoklad direkt från sitt äkta ursprung. Drömmen för Madre är att göra en choklad som inspirerar konsumenten till att uppskatta chokladens rika kulturarv och ekologiska ursprung. Madre arbetar endast med ekologiska och fair trade ingredienser för att sluta cirkeln från Bean-to-Bar tillverkning till konsumtion ur ett hållbart perspektiv. Chokladen är även fri från soja och lämplig för veganer.

Madre tillverkas i Honolulu, Hawaii och bearbetas lätt för att bibehålla så mycket antioxidanter som möjligt och som samtidigt ger chokladen en rik och djup smak. Chokladen smaksätts med frukter och kryddor som även de är antioxidantrika och vanliga ingredienser i de områden där kakaon har sitt ursprung. Madre Chocolate drivs av Nat Bletter och Dave Elliot som båda är aktiva forskare på University of Hawaii och som brinner för botanik, ekologi och att göra choklad från grunden på traditionellt sätt med hänsyn till kakaobönder och deras levnadsvillkor. Förutom att tillverka choklad håller de kurser i choklad- och pralintillverkning runt om i världen.

Nat har nyligen gjort ett Sverige besök och hållit uppskattade kurser i Bean-to-Bar tillverkning. Besöket etablerade ytterligare chokladen som ett nytt spännande inslag på den svenska chokladmarknaden. På grund av sina unika smaksättningar och hantverksmässiga tillverkningsmetod känner vi på ScandChoco att detta är en exklusiv choklad som passar väl in och kan komplettera vårt unika chokladsortiment.

CHOKLADEN

Madre Hawaiian Dark Chocolate 70%:

I denna kaka används jästa kakaobönor från jordbrukare på nära avstånd runt Hawaiiöarna. På plats i Honolulu krossas och conchas denna känsliga kakao till en rik mjuk choklad. Detta är en av få choklader som helt och hållet odlats och tillverkats på amerikansk mark.

Madre Hawaiian Coconut Milk & Caramelized Ginger:

För mjölkchokladälskare är denna choklad fortfarande frisk, läcker och lämplig för veganer. Chokladen är tillverkad med kokosmjölk och ekologisk karamelliserad Hawaiiansk ingefära som ger en ljuvlig tuggbarhet i den mjuka och krämiga kakan. På kort tid har denna blivit en av Madres mest populära kakor!

Madre Hawaiian Passion Fruit:

Aromatisk passionsfrukt från Hawaii blandas med lokalt tillverkad mörk choklad vilket ger en chokladkaka som både lyfter sinnet och stimulerar gommen. Passionsfrukten har en utsökt syrlig smak vilket görs sig utmärkt i den mörka chokladen. Denna kaka älskas av den inhemska befolkningen på Hawaii.

Madre Tripple Cacao Bar:

En unik chokladkaka som är en mix av tre former av kakao; syrligt fruktkött från Brazilien, kraftiga kakaonibs från Costa Rica som blandas i en kakaomassa även den från Costa Rica. Detta ger en jämn choklad med fantastisk smak. Denna choklad representerar historien om kakaoträden som först skördades för sitt fruktkött i Sydamerika för att sedan upptäckas som choklad i Centralamerika för tusentals år sedan.

Kakorna innehåller 45 gram och ca butikspris är 98 kr.

Ann-Sofie Malmgren, Marketing Manager

ann-sofie.malmgren@scandchoco.se

Mer information finns på: www.scandchoco.se och www.madrechocolate.com