Lakritsfabriken i Ramlösa huvudsponsor för Lakritsfestivalen 2012

Lakritsfabriken i Ramlösa huvudsponsor för Lakritsfestivalen 2012

Lakritsfestivalen 2012 äger rum 21-22 april på Münchenbryggeriet i Stockholm. Då firar Lakritsfabriken ettårsjubileum och efter ett framgångsrikt år väljer man nu att bli huvudsponsor för hela festivalen. ”Roligt med både rekordmånga utställare och en huvudsponsor som likt festivalen haft en explosionsartad utveckling”, säger Tuija Räsänen, Lakritsfestivalens arrangör.

Det stora intresset från utställare, media och besökare ligger till grund för Lakritsfestivalens flytt till Münchenbryggeriet. ”Nya, tre gånger så stora lokaler och ett festivalprogram för alla åldrar har varit centralt inför arbetet med årets svenska lakritsfest som är fjärde året i ordningen”, berättar Lakritsfestivalens arrangör Tuija Räsänen. När Lakritsfestivalen nu storsatsar finns för första gången också en huvudsponsor.

Lakritsfabriken i Ramlösa invigdes under Lakritsfestivalen 2011 och hade då som mål att skapa Sveriges första ekologiska och glutenfria premiumlakrits. Ett år senare kan företaget se tillbaka på ett riktigt framgångsrikt år. Etableringen av en svensk produktion av premiumlakrits har gått så bra, både nationellt och internationellt, att Lakritsfabriken redan i år väljer att gå in som huvudsponsor för Lakritsfestivalen 2012.

”Interesset för Lakritsfabriken har varit mycket större än vi hade vågat hoppats på vilket gjort att vi kunnat och behövt ta fram fler produkter för att möta marknadens behov. Ett sådant exempel är Lakritsfabrikens eget lakritspulver”, berättar Lakritsfabrikens grundare och VD Martin Jörgensson.

Den stora lakritsfesten äger rum helgen den 21-22 april, men lakritsfirandet startar redan den 12 april då internationella lakritsdagen uppmärksammas för första gången i Sverige. Firandet kommer ursprungligen från USA. Lakritsfabriken, Lakritsfestivalen och flera av årets utställare kommer då att göra lakritshappenings på orter över hela landet.

Ann-Sofie Malmgren, Marketing Manager

ann-sofie.malmgren@lakritsfabriken.se

Mer information finns på: www.lakritsfabriken.se

Relaterat innehåll