Uppdaterad information om Scanbox biopremiärer i höst

Här kommer uppdaterad info om Scanbox höstpremiärer!

OBSERVERA att filmen Lektioner i persiska inte kommer att ha biopremiär som tidigare aviserats; den filmen får istället streamingpremiär lite längre fram. Scanbox tre biopremiärer i september presenteras här nedan.

Senare i höst kommer biofilmer som Paul Schraders The Card Counter med Oscar Isaac och Willem Dafoe, C’mon C’mon från A24 med Joaquin PhoenixFrançois Ozons Allt gick bra med Sophie Marceau och Charlotte Rampling, Mothering Sunday med Odessa YoungJosh O'Connor, Colin Firth och Olivia Colman, och Pablo Larraíns Spencer där Kristen Stewart spelar prinsessan Diana. Vi återkommer med info om premiärdatum för dessa titlar!

LÄS OM ALLA SCANBOX KOMMANDE BIOFILMER HÄR

FLUMMLARNA – Biopremiär 3 september
Följ med Op och Ed på deras galna äventyr i tid och rum! De är syskon av arten flummlar och ser mest ut som donuts med päls. Av misstag råkar vildhjärnan Op och pessimisten Ed ut för en tidsresa från Galapagosöarna 1835 till dagens Shanghai. De tar sig förvirrat fram i storstadsdjungeln, och gör den hemska upptäckten att flummlarna dog ut strax efter att de lämnade 1835. Op och Ed träffar på den smarta lilla hunden Clarance, som kanske kan hjälpa dem att rädda sig själva och alla andra flummlar.

De svenska rösterna till Op och Ed görs av Shanthi Rydwall Menon och Daniel Norberg från Mumbo Jumbo. Kodjo Akolor gör rösten till hunden Clarance, och i andra roller hörs bland andra Sharon Dyall och Messiah Hallberg. Originaltitel: Extinct TRAILER

SUPERNOVA – Biopremiär 3 september
Colin Firth och Stanley Tucci spelar paret Sam och Tusker, som semestrar i husbil på engelska landsbygden där de besöker familj, vänner och platser från förr. I tjugo år har de hållit ihop, men sedan Tusker drabbats av tidig demens är hela tillvaron förändrad. Han pendlar mellan slagfärdigt skarpsinne och stunder av total glömska, och skräms av tanken på att inte bli ihågkommen för den han varit utan för den han är på väg att bli. Det viktigaste för dem nu är de stunder de har tillsammans, innan Tusker försvinner in i en värld där Sam inte längre kan nå honom. Under resan kommer hemliga planer upp till ytan, och Sam och Tusker inser att de båda söker ett sätt att skona den andre. Frågan de till slut ställs inför är vad det betyder att verkligen älska en annan människa. Regissör och manusförfattare är Harry Macqueen som tidigare gjort Hinterland. TRAILER

ALLTID NÄRA DIG – Biopremiär 17 september
Den ensamstående fönsterputsaren Johns tillvaro kretsar kring hans fyraårige son Michael, vars mamma lämnade dem kort efter födseln. Nu står John inför sitt livs svåraste beslut – han har fått veta att han bara har månader kvar att leva, och måste hitta en kärleksfull familj som kan ge hans älskade son en trygg uppväxt. Han träffar en rad möjliga adoptivföräldrar, men hur bedömer man en familjs lämplighet att ha hand om ens barn efter ett kort möte? Under sitt sökande tar John vara på de dyrbara stunderna med Michael, samtidigt som han måste komma på ett sätt att förklara för honom vad som snart kommer att hända i deras liv.

James Norton som spelar John har vi bland annat sett som kyrkoherde Chambers i serien Grantchester, som Bolkonsky i miniserien Krig och fred och som Mr Brooke i den senaste filmatiseringen av Unga kvinnor. Michael spelas av Daniel Lamont. Regissören och manusförfattaren Uberto Pasolini har tidigare gjort Still Life. Originaltitel: Nowhere Special. TRAILER

INFORMATION OM OCH MATERIAL TILL SCANBOX FILMER HITTAR DU HÄR:

Scanbox pressida - Här finns bilder, affisch, klipp och trailers att hämta
Scanbox YouTube-sida – här kan du titta på trailers
Scanbox kommandelista för biofilm - textinfo som uppdateras löpande, inklusive klara premiärdatum
Scanbox Twitterkonto - följ oss här för nyheter om Scanbox

Har du frågor om material, kontakta Mona Holmquist MonaH@scanbox.