ONLY GOD FORGIVES - på blu-ray, dvd & digital den 2 oktober

ONLY GOD FORGIVES

På Blu-ray, dvd & digital 2 oktober

Only God Forgives är parhästarna Ryan Goslings och Nicolas Winding Refns uppföljare till publik- och kritikersuccén Drive. Det är en ultracool, intensiv och fullständigt kompromisslös film och en explosiv berättelse om thai-boxning, narkotikakarteller, hämnd och rättfärdighet i Bangkoks kriminella undre värld.

Gangstern Julian (Ryan Gosling) driver en thaiboxningsklubb, som fungerar som täckmantel för familjens narkotikaimperium. Då hans bror Billy mördas kommer deras mor Crystal (Kristin Scott Thomas) till Bangkok för att ta med sig liket från sin förste son hem och för att få Julian till att hämnas sin brors mord. Julian inleder jakten och upptas i en spiral av brutalitet som för in honom i sökljuset hos en beryktad Bangkok-sheriff som utövar sin helt egna form av rättfärdighetskarma.

Only God Forgives nominerades till den prestigefyllda Guldpalmen vid filmfestivalen i Cannes i år och vann priset för bästa film vid Sydney Film Festival.  Nicolas Winding Refn vann tidigare med Drive pris för Bästa Regi i Cannes 2011.

Regi:  Nicolas Winding Refn
I rollerna:   Ryan Gosling, Kristin Scott Thomas, Tom Burke, Vithaya Pansringarm, Byron   Gibson, Yayaying
Genre:  Action
Spellängd:  85 min
Ålder:  Rek. från 15 år

Extramaterial:  12 Behind Directing Featurettes, Interview by Bruno Icher "Liberation", Interview by Mark Dinning "Empire", Finding the sword, Audio Commentary with Nicolas Winding Refn.

Trailer och högupplöst material finns här.

För ytterligare information, recensionsexemplar och material, kontakta:

Pressansvarig dvd/bd/vod;  Karin Larsdotter, karin@quicksandpr.com, 070-564 02 09.

Scanbox på Facebook , Twitter och MyNewsDesk