Inbjudan till pressvisning av BON APPÉTIT!

Varmt välkommen på pressvisning av BON APPÉTIT! av Christian Vincent

När: Måndag 29 april kl: 13.00
Var: Biograf PARK, Sturegatan 18

Filmen har svensk biopremiär den 19 juli.

Bon Appetit! med Césarbelönade Catherine Frot i huvudrollen. Etienne Comar (Gudar och Människor) har skrivit manuset om Hortense Laborie, som får uppdraget att bli franske presidentens personliga kock. En delikat feel-good historia med det vackra Elyséepalatset som fond, som blev en kritiker- och publikfavorit i Frankrike.

Hortense Laborie driver ett litet framgångsrikt värdshus i den lilla staden Périgord när hon en dag får ett oväntat erbjudande hon inte kan tacka nej till. Hon har handplockats via rekommendationer för att bli den franske presidentens personliga kock och kastas direkt in i hetluften i Élyséepalatsets kök. Hennes rättframma sätt och helt nya approach vid spisen retar machokockarna i palatsets storkök och de gör vad de kan för att hon ska misslyckas. Hortenses arbete blir inte lättare av att hon inte får veta vad presidenten önskar för mat. Hon bestämmer sig för att söka upp presidenten och få ett svar.

Baserad på en sann historia.

Filmen visas även på Franska filmfestivalen den 4 maj kl: 18.00 på biograf Sture.

Originaltitel: Les saveurs du palais
Regi: Christian Vincent
Manus: Etienne Comar, Christian Vincent
Skådespelare: Catherine Frot, Arthur Dupont, Jean d'Ormesson.
Genre: Drama
Spellängd: ca 90 min
Svensk biopremiär den 19 juli

Presskontakt:
Irini Siga
irinis@scanbox.com
www.scanbox.com
www.facebook.com/scanboxsverige

För rörligt material: clipsource.se/scanbox

Scanbox Entertainment är ett framstående nordiskt underhållningsbolag med kontor i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Sedan företaget grundades 1980 har det gått från att vara en dansk videodistributör till att bli Nordens tredje största film- och underhållningsbolag.