Himmelskt animerat äventyr för hela familjen - Zambezia i 3D/2D blu-ray, dvd & vod den 24 april!

Ett himmelens äventyr! Följ med på ett högflygande, animerat äventyr för hela familjen, till fåglarnas stad - Zambezia.

Djupt i hjärtat av Afrika, på kanten av det största vattenfallet ligger Zambezia - fåglarnas stad.
Den unge falken Kai drömmer om att få bli del av Zambezias tuffa försvarspatrull, TORDENFUGLENE, en grupp speciellt utvalda fjäderbeklädda hjältar som håller himlen fri från alla faror. Men när Kai äntligen får visa upp sina färdigheter på en audition för TORDENFUGLENE, går upp det för honom att det inte blir fullt så enkelt som han trodde och den tuffa tränaren Ajax håller sina ögon på honom hela tiden. Samtidigt, i skydd av kvällens mörker bildar den listiga iguanan Budzo en allians med de otroligt fula Marabustorkarna i syfte att förstöra Zambezia, och de tar Kais pappa tillfånga. Nu gäller det för Kai och hans nya flickvän Zoe att blåsa upp fjädrarna, vässa näbbar och klor samt flyga högre och fortare än någonsin. Följ med dem på ett himmelens äventyr för att rädda, inte bara Kais pappa utan hela Zambezia.

Zambezia var utsedd till Oscar-kandidat i kategorin bästa animerade film. Filmen släpps i 3D/2D på blu-ray,  dvd och vod den 24 april och utgåvan innehåller både den svenskdubbade versionen och original med svensk text.

Regi: Wayne Thornley
Originalröster: Samuel L. Jackson, Jeff Goldblum, Leonard Nimoy och Abigail Breslin.
Spellängd: ca 82 min.
Genre: Animerad familjefilm

Trailer och högupplöst material  finns här
(inloggning film/presse)

Pressansvarig dvd/bd/vod;  Karin Larsdotter, karin@quicksandpr.com, 070-564 02 09.

Scanbox på Facebook , Twitter och MyNewsDesk