Första bilden ur Året jag slutade prestera och började onanera

Under hösten har inspelningen pågått av Erika Wassermans första filmprojekt som regissör och manusförfattare. Här kommer filmens första pressbild! Dramakomedin Året jag slutade prestera och började onanera handlar om den målinriktade 39-åriga karriäristen Hanna, som vill ha ett barn till innan det är för sent. Men i stället för att vilja bli fyra i familjen gör hennes kille oväntat slut. Allt hon byggt upp kollapsar och plötsligt står hon utan både jobb och bostad. Vinnarskallen Hanna inleder en jakt på mål och bekräftelse som snart kantas av pinsamheter. Samtidigt börjar hon inse att hon kanske jagat fel saker i livet, och att man inte kan bli lycklig om man inte börjar med att älska sig själv.

- Vår cast har varit helt fantastisk - de fick mig att skratta alldeles för högt varje dag. Jag är så imponerad av alla, särskilt vår huvudrollsinnehavare Katia Winter, och tacksam över allt arbete vårt team lagt ner. Jag ser verkligen fram mot att få visa filmen för publiken nästa år! säger Erika Wasserman.

Katia Winter som spelar Hanna har vi sett i tv-serier som Sleepy Hollow, Dexter, DC:s Legends of Tomorrow, Hamilton och Solsidan. Hon har den kvinnliga huvudrollen i den kommande svenska filmkomedin Ur spår, och medverkar den i tredje, kommande säsongen av Amazons The Boys. Jesper Zuschlag som spelar Hannas kille Morten har tidigare setts i filmer som De förbannade åren och Sandheden om mænd, och serier som 29 och Gisslantagningen. I filmens övriga rollista finns bland andra Nour El Refai, Henrik Dorsin och Bahar Pars samt artisterna Vera Carlbom (Vera Hotsauce) och Zacharias Zachrisson (Vacation Forever).

Erika Wasserman, producent för bland annat Gräns och Avalon, regidebuterar med Året jag slutade prestera och började onanera som hon också skrivit manus till tillsammans med Christin Magdu. Filmen produceras av Gimme a Break och producenterna är Erika Wasserman samt Frida Mårtensson. Året jag slutade prestera och började onanera lanseras med stöd av Svenska Filminstitutet. Svensk distributör är Scanbox Entertainment och biopremiär planeras till hösten 2022.

Pressansvarig för filmen är Ebba Bjelkholm, Hera PR. Kontaktinfo: ebba@herapr.se   0707549943

På bilden ses Zacharias Zachrisson och Katia Winter. Fotograf: Johan Paulin.

Instagram: @aretjagborjadeonanera

INFORMATION OM OCH MATERIAL TILL SCANBOX FILMER HITTAR DU HÄR:

Scanbox pressida - Här finns bilder, affisch, klipp och trailers att hämta
Scanbox YouTube-sida – här kan du titta på trailers
Scanbox kommandelista för biofilm - textinfo som uppdateras löpande, inklusive klara premiärdatum
Scanbox Twitterkonto - följ oss här för nyheter om Scanbox

Har du frågor om material eller om Scanbox övriga filmutbud, kontakta Mona Holmquist MonaH@scanbox.com 0701 857612