Förälskad i Rom - på dvd, blu-ray och vod 27 december

I Rom har allt och alla sin egen historia. Rom är staden där människor möts och där alla kan hitta sitt eget äventyr. Vi får bland annat följa Hayle, en ung amerikanska på semester som möter den vackre Michelangelo med en minst sagt udda familj, nygifta Antonio och Milly från italienska landsbygden som kommer på bröllopsresa till Rom med drömmar om att kunna bosätta sig där, den berömde arkitekten som ska avsluta sin Italiensemester med några dagar i Rom och så den till synes helt obetydlige Leopoldo Pisanello vars enformiga liv plötsligt en dag drastiskt förändras.

Manus och regi:                         Woody Allen.
I rollerna                                       Alec Baldwin, Roberto Benigni, Penélope Cruz, Woody Allen, Judy                                  Davis, Jesse Eisenberg, Greta Gerwig, Ellen Page, m fl.
Genre:                                            komedi
Speltid:                                          1 h 51 min.
Prod.år:                                         2012

Trailer, mer info, högupplösta pressbiler här.