Diane Keaton & Michael Douglas i And So It Goes - biopremiär 3 oktober

De är två av filmvärldens giganter med lika långa som framgångsrika filmkarriärer – nu möts Diane Keaton och Michael Douglas för första gången på film, i den romantiska komedin And So It Goes i regi av Rob Reiner.

-  Det är faktiskt mycket märkligt att de inte filmat ihop tidigare, säger regissören Rob Reiner till USA Today. Reiner, som tidigare arbetade tillsammans med Douglas i The American President (1995), fortsätter; men de älskade verkligen idén att få jobba ihop och vi blev så glada att de ville vara med.

I den romantiska komedin And So It Goes spelar Keaton en ömhjärtad barsångerska och Douglas en bitter fastighetsmäklare som bor i samma hyreshus. En dag inträffar något helt oväntat som för de omaka grannarna samman.

Keaton har vanan inne att spela mot manliga fyrkantiga karaktärer (till exempel mot Jack Nicholson i Something’s Gotta Give) och Douglas fick ett starkt igenkännande i sin rollkaraktär, från sitt eget liv och de sorger och sjukdomar som drabbat honom.  Personkemin under inspelningen talar båda sig varma om och den 3 oktober är det dags för svensk biopremiär.

De första exklusiva stillbilderna ur filmen hittar du här
Foto: Clay Enos

USA Today artikel