“Nordens Patagonia” Stormberg vinner norska konsumenters förtroende i hållbarhetsundersökning

Norska Stormberg anses av norska konsumenter vara Norges mest hållbara varumärke. Detta är resultatet av Skandinaviens största varumärkesundersökning om hållbarhet, Sustainable Brand Index™, som genomfördes för andra året i rad i Norge.

"Hållbarhet är inte ett marknadsföringsval eller en strategi för Stormberg. Det är en livsstil. Det handlar lika mycket om individer som om global påverkan. Det handlar om att respektera våra kunder så mycket att vi vill förse dem med den bästa produkten på de bästa möjliga sättet. Vi väntar inte på att kunder ska kräva att vi som företag tar ansvar, vi valde att ta det ansvaret när vi grundade Stormberg", säger Steinar J. Olsen, Stormbergs VD.

"Stormberg är lite av Nordens Patagonia så det förvånar oss inte att de presterar på topp i undersökningen. Genom gediget arbete som tar sin början inne i företaget har de också lyckats övertyga konsumenterna om sin storhet", säger Erik Hedén, Senior Partner på Sustainable Brand Insight, företaget bakom undersökningen.

Undersökningen Sustainable Brand Index™ grundades 2011 i Sverige och lanserades för första gången i Norge, Danmark och Finland 2013. 24 000 konsumenter intervjuades om deras syn på 600 varumärken.