Ledande varumärken som H&M och E.ON går in i ny gemensam mötesplats

Sustainable Brand Insight Platform är en ny mötesplats med hållbart varumärkesbyggande i fokus. Den riktar sig mot storföretag med en tydlig ambition att bli världsledande inom hållbart varumärkesbyggande.

Många företag är duktiga på att arbeta med faktiskt hållbarhetsarbete men missar kopplingen till varumärket. Detta är den kanske viktigaste tillgången ett företag har idag rent kommunikativt. Tanken med plattformen är därför att skapa en arena där deltagarna hur det skall göra för att ta en tydlig position inom hållbarhet.

Erik Hedén på Sustainable Brand Insight, företaget bakom plattformen, betonar vikten för företag i Norden att vidga sina vyer och lära sig mer av varandra:

-Genom plattformen kommer vi att förse företagen med case och ny kunskap från hela världen men också möjligheten för marknadschefer, hållbarhetschefer, VD:ar med flera att träffa varandra och utbyta erfarenheter.

Exempel på företag som anslutit sig till SBI Platform är H&M, E.ON, Max Hamburgerrestauranger, Preem och Systembolaget.