Apprezzare är den alkoholfria Spritz-familjen som nu finns i tre olika smaker

Spritz-Succén från 2021 i två nya smaker

Lagom till sommaren 2021 lanserades Apprezzare Orange Spritz. En alkoholfri mousserande dryck med smak av bitter apelsin. Succén var omedelbar. Med fulla listningar i dagligvaruhandeln, vilket även inkluderade Systembolagets alla butiker, gick försäljningen som tåget och trycket var stort. Därför kommer nu ytterligare två smaker; Hugo och Rhubarb.

"Det känns riktigt kul att i år kunna erbjuda ännu fler smaker och bredda utbudet på marknaden med alkoholfri dryck. En stor prioritering för oss när vi tog fram smakerna var att de ska gå att kombinera med lättare rätter och tilltugg. En produkt som ligger helt rätt i tiden, men också helt rätt smakmässigt!" Berättar Ludwig Liepe, category manager på Saturnus.

Apprezzare-serie är tänkt att ha en vuxen smak med både kropp och syra, som gör att den passar till snacks och tilltugg. Inför sommarens fester, grillkvällar och strandhäng utgör dessa ett perfekt alkoholfritt alternativ.

Trenden kring spritz är mycket stark och hör verkligen sommaren till. På uteserveringarna dricks det en rad olika sorters spritz och tack vare Apprezzare finns nu tre alkoholfria varianter av mycket hög kvalitet.

"Sommarmånaderna är riktiga spritzmånader! Med festligheter som Midsommar i antågande tror jag att vi hittat en ny favorit för många. Nu hoppas vi att Hugo och Rhubarb får ett lika fint välkomnande som Orange fick förra året." Avslutar Ludwig Liepe.

De tre smakerna som ingår i serien är följande:

Orange Spritz är succén från 2021 som blev en riktig hit förra sommaren. Med smak av bitter apelsin är den det optimala alternativet när det vankas snacks och lättare tilltugg.
Hugo är klassikern som nu även är en del av Apprezzare-familjen. Med smaker som fläder, lime och mynta kan man inte gå fel och detta är en läskande drink för sommarens varma dagar

Rhubarb är en mix mellan det svenska och det asiatiska. Kombinationen rabarber, citrongräs och ingefära ger en smakkombination som kombinerar sötma, syra och lite sting från ingefäran.

Samtliga spritzar är gjorda på avalkoholiserat vitt vin och finns i dagligvaruhandeln

Category Manager

Ludwig.liepe@saturnus.se