SATS öppnar sitt tredje Corporate Onsite gym

SATS öppnar sitt tredje Corporate Onsite gym

SATS stärker sin position ytterligare i Göteborgsområdet när de etablerar ett tredje Corporate Onsite gym i samarbete med Uni3 by Geely (Uni3). Samarbetet med Uni3 innebär att SATS kommer att finnas tillgängligt för de ca 3 500 personer som arbetar på campuset. Nu hoppas parterna att samarbetet kan leda till att fler får chansen att träna i vardagen.

Samarbetet inleddes tidigare i år och under augusti påbörjades bygget av konceptet Corporate Onsite för Uni3 på Lindholmen, Göteborg. Likt koncepten som finns etablerade på ICAs huvudkontor i Solna och Volvo Cars i Torslanda kommer medarbetare i Uni3-husen att kunna träna hos SATS på jobbet. Här erbjuds ett gym på 160 kvm, träningsytor med maskiner och fria vikter samt en 70 kvm stor gruppträningssal. I gruppträningssalen hålls ca 15 klasser i veckan med allt från yoga, BODYPUMP™ och Crosstraining, för ett utbud som ska passa alla.

– Genom samarbetet med SATS kan vi erbjuda våra hyresgästers medarbetare ett gym som håller hög standard med kompetent personal inom träning till ett förmånligt pris. Många av de som arbetar här sitter vid skrivbordet till stor del och den här chansen till ökad fysisk aktivitet kommer att betyda mycket, vilket såklart är fördelaktigt både för den fysiska och psykiska hälsan. Vi ser nu fram emot en starkare och hälsosammare framtid med SATS, säger Ann Röckert, Marknadschef på Uni3.

– Det är väldigt kul att ännu fler företag inser vikten av att erbjuda träning för sina medarbetare, så vi är väldigt nöjda över att samarbeta med Uni3 och kunna ge dem en bredd i sitt utbud. Vi ser en ökad efterfrågan där företag behöver hjälp med ett nyckelfärdigt gym med hög standard där man vill att en aktör även sköter driften. Träning är en viktig faktor för ett hälsosamt liv och vi är glada över att företagen i Uni3-campuset prioriterar sina medarbetares möjlighet till träning, säger Linda-Li Cederroth, Country Manager för SATS Sverige.

Hon fortsätter.

– Forskning visar att regelbunden träning ökar kreativitet, minskar stress och risken för mental ohälsa. Här får vi på SATS en chans att bidra till att hjälpa folkhälsan. Vi ser fram emot att öppna fler Onsite gym runtom i Sverige framöver.

Om SATS Corporate Onsite

SATS levererar allt från ritning, projektering till ett nyckelfärdigt gym och sköter sedan den dagliga verksamheten till ett fast pris. Organisationer vill skapa de bästa förutsättningarna för sina anställda och SATS bidrar med expertis från branschen för att ta fram ett välplanerat gym med kompetent personal.

Är du intresserad? Kontakta vår Sales Manager för SATS Sverige.
Stefan Destici

stefan.destici@sats.se

Om Uni3 by Geely

Uni3 by Geely är ett öppet företagscampus där ett flertal företag arbetar i en innovativ miljö på Lindholmen och dess Science Park. Campuset samlar omkring 3 500 anställda i de olika bolagen och är en arena för konferensanläggning, mötesrum, seminarier, hotell och co-working. Campuset är idag hem åt företag som Cevt, Toyota, Huawei, Aurobay, Geely Holding, United Spaces och Compass Group. Campuset byggs i regi av Geely Holding Group, med byggstart 2018 och står färdigställt senhösten 2022. För mer information om Uni3 besök www.uni3bygeely.com.

SATS group is the leading provider of fitness and training services in the Nordics with 276 clubs in Norway, Sweden, Finland, and Denmark. We have 736 000 members and 10 000 employees who is committed to motivate as many people as possible to an active lifestyle.