SATS öppnar flagship i Mölndal den 14 september

SATS öppnar flagship i Mölndal den 14 september

SATS stärker sin position ytterligare i Göteborgsområdet och förbereder sig nu för den efterlängtade öppningen av ett nytt flaggskeppsgym, SATS Mölndal, som är en central del av det imponerande MIMO-projektet. Detta är en av SATS största satsningar i Göteborgsområdet och kommer att bli ett av SATS största och mest omfattande gym.

Öppningen av SATS Mölndal den 14 september närmar sig och förväntningarna är höga. Gymmet kommer att erbjuda en modern och inspirerande träningsmiljö på 2441 kvadratmeter med de senaste träningsredskapen och ett brett utbud av gruppträningsklasser. Från fria vikter och konditionsmaskiner till gruppträning och personlig träning, kommer det att finnas något för alla träningsintresserade. Gymmet kommer också att ha speciella områden för funktionell träning och innovativa träningsformer som Indoor Running och yoga.

SATS Mölndal anordnar ett öppningsevent samma dag, både för de som är medlemmar sedan innan och de som är nyfikna på att besöka det nya gymmet.

– Vi ser fram emot att fira öppningen av SATS Mölndal med både befintliga och blivande medlemmar! Alla i personalen är väldigt stolta över att få arbeta med träning på ett av SATS allra största gym och vi kommer finnas på plats för att alla medlemmar känner sig välkomnade, både under öppningen och framåt, säger Jasmine Reimby, Platschef på SATS Mölndal.

MIMO-projektet, där SATS Mölndal är en central del, är mer än bara en träningsanläggning. Projektet har en holistisk syn på välmående som sträcker sig bortom fysisk träning. Förutom att erbjuda förstklassiga träningsmöjligheter och hälsosamma kostalternativ, fokuserar MIMO-projektet på att skapa en arbetsmiljö som främjar övergripande välmående. Detta innefattar noggrant utvalda materialval, färgscheman som är designade för att öka trivseln, och avancerade ventilationssystem som säkerställer en frisk och hälsosam luftkvalitet.

Med den kommande öppningen av SATS Mölndal ser SATS fram emot att ytterligare befästa sin position som en ledande aktör inom tränings- och hälsobranschen. Genom att erbjuda gym med en holistisk syn på välmående, hoppas SATS kunna bidra till en mer aktiv och hälsosam livsstil för alla sina medlemmar.