SATS etablerar sig på Volvo Cars Torslanda

SATS etablerar sig på Volvo Cars Torslanda

SATS fortsätter att stärka sin position i Göteborgområdet genom ett nytt samarbete med Volvo Cars Torslanda. Samarbetet innebär att SATS etablerar ett träningscenter på Volvo Cars arbetsplats i Torslanda och därmed får ca 11 000 medarbetare på Volvo Cars tillgång SATS breda träningsutbud på sin arbetsplats.

Nu står det klart att Volvo Cars och SATS har etablerat ett samarbete för att tillgängliggöra träning för Volvo Cars ca 11 000 medarbetare på arbetsplatsen i Torslanda. SATS kommer erbjuda att fullt utrustat träningscenter med den senaste träningsutrustningen, ett brett utbud av gruppträningsklasser och personliga tränare. Med denna etablering har SATS 12 träningscenter i Göteborgsregionen.

- Vi är oerhört stolta över samarbetet med Volvo Cars. Vi ser framemot att inspirera fler till ett mer aktivt liv genom att öka möjligheten till träning på jobbet, via vårt SATS Corporate Onsite koncept, och nära hemmet genom tillgång till våra övriga 11 träningscentren i regionen. Träning är en viktig faktor för att må bra, och vi är glada över att Volvo Cars prioriterar sina medarbetares hälsa, säger Linda-Li Cederroth, Country Manager SATS Sverige.

SATS etablering på Volvo Cars Torslanda sker under hösten 2020 och en fullskalig lösning kommer vara på plats för medarbetarna under våren 2021. Fram tills dess kommer företagets medarbetare kunna nyttja SATS befintliga träningscenter i regionen. Det nya centret på Volvo Cars kommer att vara ett bra komplement till SATS befintliga träningscenter i området SATS Torslanda. Konceptet och utbudet på det nya centret har tagits fram tillsammans med Volvo Cars för att fungera optimalt på plats för deras medarbetare.

- Den bästa träningen är den som blir av! Klassiskt citat som verkligen stämmer. Genom att erbjuda träning på arbetsplatsen i form av ett hypermodernt gym underlättar vi för våra medarbetare att träna i anslutning till arbetet. Detta kommer att underlätta den ”Life Balance” vi alla eftersträvar. Många medarbetare har stillasittande arbeten och möjligheten till fysisk träning kommer att betyda mycket, också för att förebygga stressrelaterade problem. Vi ser fram emot en starkare och friskare vår tillsammans med SATS, säger Lisa Thorén, Head of Workplace Experience, Volvo Cars.

SATS har även ett samarbete med ICA och etablerade under 2019 ett fullt utrustat träningscenter på deras nya huvudkontor i Stockholm. Nu fortsätter SATS arbete med att utveckla konceptet och erbjudandet mot större företag som ville erbjuda träningsmöjligheter på arbetsplatsen

För mer information kontakta:

Malin Selander
Head of Communication & PR
malin.selander@sats.se

SATS Group ägs av bland annat Altor och TryghedsGruppen. SATS Group består av SATS, ELIXIA, Fresh Fitness, HiYoga och Balance. I SATS Group ingår 250 center i Norge, Sverige, Finland och Danmark med 700 000 medlemmar och 10 000 anställda, varav cirka 2000 heltidsanställningar.

SATS group is the leading provider of fitness and training services in the Nordics with 276 clubs in Norway, Sweden, Finland, and Denmark. We have 736 000 members and 10 000 employees who is committed to motivate as many people as possible to an active lifestyle.