SATS är årets Employer Brandingföretag 2013

Träningskedjan SATS tilldelades igår priset som Årets Employer Branding-företag i Universums tävling, Universum Awards 2013.

SATS fick igår under Universum Awards på Berns i Stockholm ta emot första priset i Universum Awards tävling som Årets Employer Branding-företag. SATS nominerades tillsammans med företag såsom E. on, Billerud och Santa Maria. Tävlingen, Universum Awards som anordnas av företaget Universum är Nordens största seminarium och event inom employer branding.

- Jag är enormt stolt över utnämningen och att SATS betraktas som en attraktiv arbetsgivare bland både studenter och Young Professionals, säger Linda-Li Wallin, Country Manager SATS Sverige.

SATS Sverige har drygt 2200 anställda fördelade på ett servicekontor och 62 träningsanläggningar runt om i landet.

- Employer Branding ingår som en del i vår verksamhet och vi håller kommunikationen utåt enkel. Vi har valt några få kanaler där vi visar upp allt bra vi gör för våra medarbetare, som till exempel ledarskapsutbildningar, traineeprogram och mentorprogram. Dessutom besöker vi konsekvent universitet och högskolor på arbetsmarknadsdagar, säger Anna Raftheim, Personalchef SATS Sverige.

Nomineringen löd: ”Detta företag har på ett framgångsrikt och innovativt sätt lämnat tydliga avtryck med sitt Employer Branding-arbete. Med stor nyfikenhet och tydlig profilering har företaget på kort tid kommit att betraktas som en attraktiv arbetsgivare bland både studenter och Young Professionals. Arbetet är väl förankrat inom hela organisationen, vilket vi på Universum är säkra på att kommer att generera starka resultat gentemot deras målgrupper.”

Foto: Universum

SATS group is the leading provider of fitness and training services in the Nordics with 276 clubs in Norway, Sweden, Finland, and Denmark. We have 736 000 members and 10 000 employees who is committed to motivate as many people as possible to an active lifestyle.