Nu öppnar SATS Scheelegatan

Nu öppnar SATS Scheelegatan

Nu står det klart att SATS etablerar sig på Kungsholmen i Stockholm med nya träningscentret SATS Scheelegatan. Träningscentret beräknas öppna i oktober 2019.

- Vi är väldigt glada att kunna presentera vår nya satsning SATS Scheelegatan, som kommer bli ett fantastiskt komplement till övriga center på Kungsholmen och Stockholm i stort. Efterfrågan av ett SATS-center i detta område på Kungsholmen har varit stor, så vi är glada över att kunna gå ut med nyheten att vi etablerar oss i området. Det är ett efterlängtat besked till både befintliga och potentiella medlemmar, säger Linda-Li Cederroth, Country Manager SATS Sverige.

SATS Scheelegatan får en yta på 1500 kvadratmeter och kommer byggas enligt de senaste riktlinjerna för interiör inom SATS, med inriktning på urban lifestyle. Centret kommer erbjuda öppna ytor för funktionell träning, styrketräning och kondition, samt en gruppträningssal med en mängd klasser ur SATS stora gruppträningsutbud. Centret kommer även erbjuda inomhuslöpning i form av den populära klassen Indoor Running.

SATS Scheelegatan beräknas öppna i oktober 2019 och kommer vara beläget i Kungsholmens nya knytpunkt i korsningen Fleminggatan/Scheelegatan

- Vi kommer närmare och närmare det helhetskoncept med ett levande kvarter som vi har som ambition att erbjuda såväl boende som de som arbetar i området. Att SATS väljer att etablera sig här höjer ytterligare servicegraden, säger Erik Ullsten, ansvarig för fastigheten hos fastighetsägaren Areim.

SATS Scheelegatan blir SATS Sveriges senaste tillskott sedan hösten 2018 då SATS Sverige förvärvade samtliga aktier i träningsföretaget Balance. SATS Group är Nordens ledande träningsföretag och SATS har länge drivit utvecklingen av träningsbranschen i Sverige samt varit en väletablerad aktör i landets storstadsregioner. Genom åren har SATS växt stadigt både organiskt och genom förvärv.

SATS Group är Nordens ledande träningskedja, med visionen att påverka hälsa och livskvaliteten hos våra medlemmar och samhället i stort.

SATS erbjuder moderna träningscenter med de senaste träningstillbehören, handplockade och kvalificerade personliga tränare samt Nordens största gruppträningsutbud. Vi uppmuntrar även våra medlemmar till fysisk aktivitet i vardagen med Online Training och andra digitala verktyg som gör träningen lättillgänglig för alla. SATS strävar hela tiden efter att ligga i framkant med innovativa lösningar för att vara den främsta träningskedjan i branschen.

SATS Group ägs av Altor (51%) och TryghedsGruppen (49%). SATS Group består av SATS, ELIXIA, Fresh Fitness, HiYoga, Balance och Metropolis. I SATS Group ingår 250 center i Norge, Sverige, Finland och Danmark med 700 000 medlemmar och 10 000 anställda, varav cirka 2000 heltidsanställningar

SATS group is the leading provider of fitness and training services in the Nordics with 276 clubs in Norway, Sweden, Finland, and Denmark. We have 736 000 members and 10 000 employees who is committed to motivate as many people as possible to an active lifestyle.