Hälsosammare i Danderyd - SATS ska träna Danderydsbor

Fler Stockholmare tränar oftare och därför öppnar SATS ett nytt träningscenter i Danderyd. Centret öppnar i slutet av augusti 2012 och blir drygt 1 600 kvadratmeter stort. Men träningskedjan har fått arbeta länge efter lämpliga lokaler.

– Vi har letat efter lokaler i området i snart fyra år, berättar VD:n för SATS Sverige, Farhad Jabbari. Utmaningen har varit att hitta lokaler med rätt takhöjd kombinerat med ett attraktivt läge och storlek.

SATS Danderyd kommer att ligga beläget mitt i Mörby, beläget i norra Stockholm, några minuters promenad ifrån Mörby Centrum. Träningscentret kommer att vara 1 600 kvadratmeter stort, i två plan, inrett i den senaste designen och den modernaste träningsutrustningen.

Utbudet kommer att innehålla bland annat en gruppträningssal, cykelsal, inspirerande träningsytor, dedikerade områden för personlig träning och en konditionsavdelning. Vidare kommer centret att erbjuda barnpassning och goda parkeringsmöjligheter i direkt anslutning till träningscentret.

– Det är med stor glädje som vi kan presentera SATS Danderyd. Det hela ligger helt i linje med vår mission, att få fler att träna regelbundet. Detta uppnår vi bland annat genom att öka vår tillgänglighet och kontinuerligt expandera geografiskt, fortsätter Farhad Jabbari.

Utöver SATS Danderyd så öppnar även SATS Västerås, SATS Mobilia (september) i Malmö upp under året. SATS Torpavallen (Göteborg, öppnar januari 2013).

SATS är Nordens ledande träningsföretag med drygt 110 träningscenter. SATS finns i ett trettiotal tätorter i Norge, Sverige, Danmark och Finland. Företagets vision är att förbättra människors vardag genom att vara drivkraft för bättre hälsa och ökat välbefinnande. SATS omsätter drygt 1,3 miljarder SEK och har cirka 4 500 medarbetare. Läs mer på www.sats.se.

SATS group is the leading provider of fitness and training services in the Nordics with 276 clubs in Norway, Sweden, Finland, and Denmark. We have 736 000 members and 10 000 employees who is committed to motivate as many people as possible to an active lifestyle.