Gå direkt till innehåll
Nya medarbetare i Sara kulturhus, Emmy Gustafsson Wass, Evelina Nilsson och Lena Degerman.

Nya medarbetare till Sara kulturhus

Under vintern har tre medarbetare rekryterats till Sara kulturhus: Emmy Gustafsson Wass, Lena Degerman och Evelina Nilsson. Trion har lång erfarenhet inom kultur, event, värdskap och kommunikation. Det råder full aktivitet i kulturhusbolaget – i år anordnas över 800 arrangemang – och därför behövs förstärkningen.

– Det är en otroligt positiv arbetsplats med härlig stämning. Här samlas många olika kompetenser under samma tak och vi kompletterar varandra väldigt väl, berättar Lena Degerman.

Emmy Gustafsson Wass och Lena Degerman är två av de nyrekryterade medarbetarna, båda i rollen som eventansvariga. De är ytterst ansvariga vid eventproduktioner och arbetar med allt innehåll som kulturhusbolaget producerar. Emmy och Lena säkerställer kvaliteten på alla event för att skapa en bra upplevelse för alla.

Marknadskommunikatören Evelina Nilsson har också nyligen börjat. Hennes ansvar framöver är att arbeta strategiskt med varumärkesbyggande insatser, och även mer konkret i det dagliga arbetet.

Kreativitet och engagemang formar kulturhuset
De tre medarbetarna berättar om lusten som väcks av att få vara en del av en arbetsplats med stark framåtanda. En annan faktor som Emmy, Lena och Evelina lyfter är att de tror på Skellefteå och den utveckling som staden befinner sig i just nu. De säger att det märks varje dag i Sara kulturhus.
– Jag brinner verkligen för det lokala kulturlivet och det känns fantastiskt att få vara en möjliggörare i den här expansionsfasen som Skellefteå är i, säger Emmy Gustafsson Wass.

Tillsammans med sina kollegor vill Emmy, Lena och Evelina satsa på kulturhusets värdskap, utbud och kommunikation. Målet är att få våra besökare att känna sig välkomna och att introducera kultur även för dem som inte är kulturkonsumenter till vardags.
– Vi får möta både nya och gamla Skellefteåbor, samt tillresande som är otroligt positiva till Skellefteås kulturutbud. Vi vill även nå de som är mindre bekanta med kultur, och skapa en plats där alla är och känner sig välkomna, berättar Evelina Nilsson.

Trion sitter tillsammans på många år av erfarenhet. Emmy kommer närmast från rollen som verksamhetschef på Skellefteå dans- och balettförening. Hon har länge arbetat med det lokala kulturlivet och har genomfört många kulturarrangemang genom åren. Lena arbetade tidigare på marknadsenheten på Skellefteå kommun. Hon har under flera år jobbat med inflyttning och värdskap för kommunens platsvarumärke. Evelina har tidigare arbetat med visuell och strategisk kommunikation på WDO och på Oh My som Art Director. Hon har mångårig erfarenhet av att lösa kommunikationsutmaningar åt olika typer av kunder, inom både privat och offentlig sektor.

Med erfarenhet, kreativitet och engagemang kommer trion att fylla Sara med upplevelser och gemenskap, och tillsammans med sina kollegor skapa ett kulturhus för alla.

Regioner

Mitt i centrala Skellefteå står Sara kulturhus. En mötesplats för dig och mig som andas mod och viljan att tänka nytt. Här blandas kultur med konferenser och event i ett hus som är byggt för framtiden och fyllt med hållbara lösningar. Den 20 våningar höga byggnaden väver samman stadens långa tradition inom träbyggande med den senaste ingenjörskonsten, vilket också gjort huset till en förebild inom hållbar design och konstruktion.

Evelina Nilsson

Marknadskommunikatör Sara kulturhus +46 73-541 83 95

Sara kulturhus

Mitt i centrala Skellefteå står Sara kulturhus. En mötesplats för dig och mig som andas mod och viljan att tänka nytt. Här blandas kultur med konferenser och events i ett hus som är byggt för framtiden och fyllt med hållbara lösningar. Den 20 våningar höga byggnaden väver samman stadens långa tradition inom träbyggande med den senaste ingenjörskonsten, vilket också gjort huset till en förebild inom hållbar design och konstruktion.