Yvonne spanar efter morgondagens möjligheter

De pågående förändringarna inom läkemedelsbranschen, sjukvården och omregleringen av apoteksmonopolet borgar för nya möjligheter. Yvonne Thomson, Business Development Director på sanofi-aventis, ska finna nya vägar för god sjukvård för patientens bästa. Yvonne Thomson kommer att ansvara för affärsutvecklingen inom sanofi-aventis och ingår i ledningsgruppen. - Jag ska bland annat söka nya affärsmöjligheter för företaget inom existerande affärsverksamhet men även bevaka den kommande avregleringen av apoteksmonopolet samt ansvara för portföljen med över 100 etablerade produkter och receptfria läkemedel, säger Yvonne Thomson. Yvonne har en bakgrund som civilekonom och sjukgymnast och kommer närmast från Pfizer. Hon har en lång karriär inom läkemedelsbranschen och har arbetat med läkemedel på olika nivåer bl.a. som läkemedelskonsulent, produkt-, marknads- och terapiområdeschef samt affärsutveckling, framför allt med nya produktlanseringar. - Vi vill vara med och driva utvecklingen av nya möjligheter och arbetssätt inom svensk hälso-och sjukvård för att uppnå högre patientnytta och större effektivitet, säger Seppo Silander, vd, sanofi-aventis. För mer information: Yvonne Thomson, Business Development Director, 08-634 52 06 / 076-109 15 50 Seppo Silander, 08-634 50 10 / 070-633 12 34 Om sanofi-aventis Sanofi-aventis är ett ledande globalt läkemedelsföretag som upptäcker, utvecklar och distribuerar behandlingslösningar som syftar till att förbättra människors liv. Sanofi-aventis är börsnoterat i Paris (EURONEXT: SAN) och i New York (NYSE: SNY). www.sanofi-aventis.se