Öppet informationsmöte om prostatacancer – den vanligaste cancersjukdomen bland män i Sverige

Tisdagen den 29 april 2008 kl 18.30 Aulan, Universitetssjukhuset i Lund - När kan man låta bli att behandla? - Vad händer vid återfall? Föreläsare Docent Ola Bratt, Urologiska kliniken, Universitetssjukhuset i Lund Fri entré, vi bjuder på kaffe. Välkomna! Arrangör: ProSyd Patientförening för prostatacancer och Urologiska kliniken, Universitetssjukhuset i Lund med stöd av sanofi-aventis och AstraZeneca Sverige. Sanofi-aventis stödjer Cancerfondens kampanj Mustaschkampen. Genom att SMS:a KAMP10078 till 72900 skänker du 50 kr till prostatacancerforskningen. Marika Laliberté, KAM, sanofi-aventis +46 70 20 50 771 Om sanofi-aventis Sanofi-aventis är ett ledande globalt läkemedelsföretag som upptäcker, utvecklar och distribuerar behandlingslösningar som syftar till att förbättra människors liv. Sanofi-aventis är börsnoterat i Paris (EURONEXT: SAN) och i New York (NYSE: SNY). www.sanofi-aventis.se