Sveriges bästa spa gör det igen- öppning av Nya Himmelriket!

Sveriges bästa spa gör det igen- öppning av Nya Himmelriket!

Trots flertalet priser och utmärkelser från branschorgan, tidningar och publikröstningar,
väljer Park Spa på Sankt Jörgen Park Resort att fortsätta flytta fram positionerna i Spavärlden.

Målsättningen är att resortens gäster alltid ska uppleva något nytt vid sitt besök, och denna
gång är det Himmelriket på spa som fått en ansiktslyftning av det lyxigare slaget. Materialvalen är exklusiva och känslan av sofistikerad lyx går som en tråd genom Himmelriket, som kan ses som kronjuvelen i resortens spaanläggning. Nya upplevelser har adderats till och spaupplevelsen har nu tagit till en ny nivå, helt jämförbar med internationella anläggningar av högsta klass.

Spagästen kan nu bla avnjuta en skön tvagning i Marmorkälla, uppfriskande bad i exklusiv
Kallkälla, fotbad med Champagnebubblor och revitaliserande dofter i Clear Mind.

För idé, inredning och utförande ansvarar Kia Andersson, som också ansvarar för hotellets satsningar på inredning, konst och design. I samarbete med Arkitekt Björn Sahlqvist på Arkitekt Studion i Göteborg har Kia skapat ett Himmelrike som på ett fint sätt harmoniserar med anläggningen i helhet.

Himmelriket är nu hemvisten för den unika Sparitual som varit resortens signum sedan starten för drygt fem år sedan.

SpaRitualen är en badceremoni helt utformad för att ge spagästen en unik upplevelse. Upplevelsen är ett samspel mellan Ritualen, de specialframtagna produkterna och de olika upplevelserna som bastur med olika temperaturzoner och dofter, Kneippool, Kallkälla, Stilla regndusch, Fotbad och Eldrum. Ritualen tar cirka två timmar och rekommendationen är att gästen genomför Ritualen i ett stilla tempo.

Resorten  har tagit fram en egen unik  produktserie -Ps.Park Spa, som finns  i fyra linjer, lugnande, renande och energigivande plus nykomlingen Årets Sparitual - Limited edition. Samtliga har
hämtat kraft från den nordiska naturen, är närproducerade och skonsamma både för oss människor och vår miljö. För gäster som vill ta med spakänslan hem finns de omtyckta spaprodukterna till försäljning i spashoppen. Ps.Park Spa innehåller rena naturliga ingredienser med dofter av eteriska oljor.

Ämnen

Sankt Jörgen Park Resort ligger strategiskt belägen mitt emellan Göteborg centralstation och Göteborg City Airport, med endast 10 min bilväg i båda riktningarna.

Resorten erbjuder ett designhotell med 82 rum, sveriges högst rankade spaanläggning, konferens med kapacitet för 350 gäster, restauranger, sportclub samt egen 18-håls golfbana.

En unik anläggning för såväl företag som privatpersoner

Fanny Aasheim

Presskontakt Marketing Manager

En modern country club

Välkommen till Sankt Jörgen Park – en genuin och världsvan destination mitt bland böljande kullar och välklippta greener. Som en modern country club endast en kvart från Göteborg. Ombonat och kravlöst.

Här checkar du in till en livsstil där avkoppling och aktiviteter balanseras med matupplevelser och hotellnjuteri. Vi brukar kalla det för Resort Living, men du får gärna kalla det semester, getaway, golftrip eller tjejweekend. Vårt enda krav är att du checkar ut vardagen när du checkar in.

Sankt Jörgen Park

Knipplekullen 8-10