Foto: Petter Ericsson

Thomas Stenström till Motala Lokverkstad 13 juli

Efter Avicii Arena och Scandinavium – Thomas Stenström till Motala Lokverkstad i sommar. Onsdagen den 13 juli intar han scenen i anrika Lokverkstan i Motala. Biljetterna släpps fredagen den 22 april kl. 10.00 via Musik vid Göta Kanal - Motala Lokverkstad

Nog för att Thomas Stenström fått sitt stora genombrott i och med Så mycket bättre i höstas men glöm inte att han har en lång karriär och många stora hits bakom sig. Sedan debuten med Slå mig hårt i ansiktet 2014 har Thomas fått Ted Gärdestadstipendiet, turnerat land och rike runt, medverkat i en uppsjö stora TV-program och skrivit duetter med stora delar av Sveriges artistelit (First Aid Kit, Miriam Bryant, Tove Styrke mfl).

Thomas gjorde 2020 temalåten till Cancerfondens stora kampanj Ser du månen där du är ikväll (Tillsammans igen) och har nominerats för så många P3 Guld och Grammis att vi har tappat räkningen. Att Thomas nu i mars 2022 fyllde Avicii Arena till bredden är bara ett ytterligare tecken på att han är en av våra absolut största artister.

Nu är det klart att han förgyller en av onsdagskvällarna i Motala Lokverkstad. Biljetterna släpps imorgon kl. 10.00.

Motala Lokverkstads sommarkonserter
29 juni - The Ark (turnépremiär)
6 juli - Miriam Bryant
13 juli - Thomas Stenström
20 juli - Melissa Horn

Om Musik vid Göta Kanal - Motala Lokverkstad
Anrika Motala Verkstad “Verkstadsindustrins vagga” började som en reparationsverkstad till kanalbygget (1822) och växte sedan så att man i mitten av 1800-talet blev en av landets ledande industrier. Gamla Motala Verkstadsområde ligger som ett historiskt minne längs Göta kanal och Motala ström.

Den vackra Lokverkstaden ligger alldeles intill kanalen. Utanför lokverkstaden står ett vackert ånglok som har tillverkats på Motala Verkstad. I sommar öppnar Lokverkstaden upp igen för att bjuda på livemusik med några av Sveriges största artister. Arrangörer är Jon Gray, Magnus Nygren och Daniel Bark (Musik vid Göta Kanal).