Ny show med humorgruppen Stallet - premiär 27 september i Malmö!

Ny show med humorgruppen Stallet - premiär 27 september i Malmö!

Hösten 2024 gör humorgruppen Stallet en nostalgitripp tillbaka till slutet av 90-talet med sin nya musik- och populärkulturellt sprängfyllda humorshow ”Tillbaka till Millennieskiftet”. Det var när allt skulle ske, men inget faktiskt hände. Eller hur var det nu? Den 27 september är det turnépremiär i Malmö och därefter åker de ut på Sverigeturné till Växjö, Kalmar, Göteborg, Kungsbacka, Lund, Nyköping, Karlstad, Uppsala och Stockholm.

Vi är så glada att få åka ut på turné och visa upp den här showen som bjuder på minnesbilder och statusrapporter från åren 1999-2000! Modet, musiken, tekniken – vi minns tillbaka och gottar oss i allt i denna humorshow. Nu sprider vi Stallet och millennieskiftets goa vibes hela (nja, nästan) Sverige runt!, säger Linn Mannheimer.

Det var pophitsens bästa era, när cd-freestylen precis bytts ut mot den värdelösa minidiscen och jeansen var så låga att gylfen försvann. Kyrka och stat gick skilda vägar, så även Britney och Justin. Couscoussallad kändes nytt och fräscht och inredningen var antingen limegrön eller illorange. Och plötsligt sprack allt. Åtminstone IT-bubblan. “Tillbaka till Millennieskiftet – En humorshow av och med Stallet” är en rolig och tragikomisk betraktelse av dagboksklotter, popindustrin, samhällsproblemen och bluffen millennieskiftet!

Humorgruppen Stallet bildades i Malmö 2013 och har sedan dess gjort TV-serier, radioprogram och flertal humorföreställningar. Nu åker Elin Thomasdotter, Linn Mannheimer, Isabella Posse Boquist och Isabelle Riddez för första gången tillsammans ut på Sverigeturné med denna varma och tramsiga nostalgitripp. Genom sketcher fångar Stallet tidsandan och de problem som vi i backspegeln tänker att människor upplevde i sin vardag, under perioden när 1900-talet snart skulle bli 2000-talet. Allt såklart ackompanjerat av topplistan 1999 samt några catchy ringsignaler på Nokia 3310. ­

Alla som har upplevt millennieskiftet kommer att gilla den här föreställningen! Och alla som inte var födda då men som vill göra en tidsresa tillbaka, är välkomna att göra det tillsammans med oss. Skratt, dans och stämsång utlovas, avslutar Isabelle Riddez.

Turnéplan ”Tillbaka till Millennieskiftet – En humorshow av och med Stallet”
27 sep – Malmö, Moriska Paviljongen
28 sep – Växjö, Teatern