Mejas nya singel "Dance Myself Alive" ute nu!

Mejas nya singel "Dance Myself Alive" ute nu!

Det går knappast att nämna artisten Mejas namn utan att tänka på Japan, det mytomspunna fascinerande landet i öst. Just nu firas "Hanami”, (att beskåda blommor) den viktigaste årliga högtiden då körsbärsträden står i blom, samt då familjer, vänner, arbetskollegor träffas och har picknick. Körsbärsblomman är en symbol för det korta och vackra, men förgängliga, livet.

Det är just detta som Mejas nya singel knyter an till. Låten heter ”Dance Myself Alive” och är en hyllning till livet, till återuppvaknandet efter en mörk vinter och några tunga pandemiår, för att nu byta ut de tunga stegen emot ljus, dans, kärlek och glädje.

- Att dansa hemma har blivit min räddning. Det är helt underbart hur bara några minuters hemma dans till en favoritlåt kan ändra ens humör, höja feelgoodhormonet serotonin och faktiskt, enligt forskning, göra mirakel med oss, säger Meja

Texten är inspirerad av den japanska författaren Haruki Murakamis novell ” Dance, Dance, Dance” och låten är skriven tillsammans med den legendariske engelska producenten Stephen Lipson (Annie Lennox, Billie Eilish, Simple Minds, m.fl.) som även producerat spåret.

Lyssna här:

Dance Myself Alive (Reawakening Remix)

Dance Myself Alive (Original Versions)

YouTube Official Lyric Video

Kort om Meja
Meja släppte den andra singeln från det kommande albumet Kozmic Surfer 2021, ”I know how you feel”, i samarbete med organisationen Mind, där Meja ville hjälpa öka medvetenheten runt psykisk ohälsa i samhället. Låten är producerad av Andreas Kleerup/McQueen. Hon har en lång gedigen historik bakom sig, den där Meja, som alltid ger sig in i nya intressanta samarbeten och engagemang för mänskliga rättigheter. Hennes världshit ”All ´bout the Money” spelas fortfarande flitigt världen över. Även den vackra duetten ” Private Emotion” med Ricky Martin verkar tidlös och hörs ofta i etern.

Pressförfrågningar: Sandra Nordin sandranordinpr@gmail.com
Agent/turné: Kristian Larsson Kristian@headstomp.com