Marika Carlsson berättar om sitt beroende och utsålda höstturnén i dagens "Efter 5" i TV4

Marika Carlssons "Smalast när man dör vinner" är nu inne på sista veckan av den utsålda höstturnén och har på lördag framförts 15 gånger i 13 städer under 13 dagar. Den nyskrivna föreställningen har hyllats av publiken, fått högsta betyg i Kristianstadsbladet & NSK samt recenserats i Ystads Allehanda som "...en hejdlöst rolig föreställning med både djup och hjärta". Ikväll gästar Marika TV-programmet "Efter 5" i TV4 för att berätta mer om sitt sockerberoende samt att turnén fortsätter i april nästa år då hon besöker helt nya städer såsom Stockholm, Örebro, Karlstad och Umeå.

”Smalast när man dör vinner” är en nyskriven humorföreställning där publiken får ta del av ett beroende som det råder delade meningar om. Kan man vara beroende av mat och socker på samma sätt som en alkoholist är beroende av alkohol? Vad är ens ett beroende? I ”Smalast när man dör vinner" bjuder Marika på personliga historier om ätstörning, kroppshets och kampen att älska sig själv. Föreställningen utlovar skratt varvat med blodigt allvar. Publiken lämnar salongen med nya insikter och en kropp fylld av både tårar och skratt (annars får man pengarna tillbaka). Föreställningen är inte bara en fundering kring kroppsideal utan är också en reflektion över den samtid vi lever i, där övervikten ökar och sjunker allt lägre ner i åldrarna.

Skrivet om föreställningen:

"Marika Carlssons "Smalast när man dör vinner" får högsta betyg!"
"
Oavbrutet roligt på ett varmt och nära sätt
"Det kokar i salongen"
"Det blev helt enkelt en fantastisk kväll där fakta om sockerberoende på ett smart sätt lindades in i en känsloladdad stå-upp”
- Kristianstadsbladet & NSK/Norra Skåne, betyg 5 (5)

"Smalast när man dör vinner" är en hejdlöst rolig föreställning med både djup och hjärta. YA:s recensent lämnar Ystads teater med glädjetårar i ögonvrårna och nya insikter i hjärnan."
"Det är starkt och berörande men konstigt nog också väldigt kul. Visst fastnar skrattet i halsen ibland, men det finns en röd tråd av hopp genom hela föreställningen. De mörka stunderna följs alltid av ljus och framtidstro."

- Ystads Allehanda, betyg 4 (5)

Missa inte Marika ikväll då hon gästar TV4 och "Efter 5" och pratar om både sitt sockerberoende och vårens fortsättning av turnén samt visar exklusiva klipp från "Smalast när man dör vinner".

TURNÉPLAN

Hösten 2022