Samsung utvidgar modellutbudet med traditionell mobildesign: Vikbara marknadsledaren Samsung lanserar ovikbar mobil

– Varför lanserar Samsung inte en mobil med traditionell design? Frågan har dykt upp i många olika sammanhang. Nu kommer den – X700E – en ovikbar Samsung, säger Michael Alström, produktmarknadschef i Norden för Samsungs mobiler. Nu tar Samsung steget fullt ut . Med X700E:s traditionella design – så kallad ”bar type” - täcker Samsung alla designsegment på marknaden. Samsung har på kort tid etablerat sig som marknadsledare för vikbara mobiler, ett område där man i dag erbjuder marknadens bredaste utbud. Under våren startade man upp satsningen på mobiler med framskjutbar knappsats, ett annat område där man idag är marknadsledande. – Vi har upplevt en väldigt stark medvind när vi de senaste åren har gått från en knapp mätbar position på marknaden till att nästan var femte sålda mobil i exempelvis Sverige är en Samsung. Nu vill vi spänna bågen än mer och erbjuda en Samsung som inte viker sig, säger Michael Alström. Mobil med extra allt Specifikationerna på X700E förnekar sig inte. Den tydliga 1,9 tum stora bildskärmen har 262 000 färger. Den har 35 MB internt minne med möjlighet att bygga ut med externt minneskort. Musikspelaren och fm-radion med stereo får en ny dimension med de inbyggda yttre stereohögtalarna. X700E har röstskärpa – den du pratar med hör vad du säger – även i bullriga miljöer. Dessutom är X700E en högtalartelefon. Den inbyggda kameran har 1,3 megapixlar för stillbilder. X700E klarar också att videofilma. Det är också en edge-telefon, med möjlighet att surfa, kolla mejl eller skicka filer med en hastighet på upp till 236,8 kilobit per sekund. Självklart synkar den också Outlook via usb eller bluetooth. X700E stöder bluetooth 1.2 med streaming audio. Som tillbehör finns Samsungs nya och unika trådlösa stereohörlur med bluetooth. – Den här modellen har vi valt ut med omsorg. Den har extra allt. Den representerar mycket av det Samsung står för – kvalitet, design och den rätta känslan, säger Michael Alström. Andra funktioner är trippelband, mms, gprs, java, wap 2.0 och 40-polyfoniska (flerstämmiga) ringsignaler. Priset i butik ligger runt 3300 kr. Finns i handeln under november. Telefonen levereras bland annat med portabel stereohörlur och datakit. För frågor och mer information, kontakta gärna: Michael Alström, nordisk produktmarknadschef för telekom, m.alstrom@samsung.se, 08-590 966 44, 070-372 66 44 Pär Sveen, nordisk försäljningsdirektör, par.sveen@samsung.se Erik Johannesson, presskontakt, erik.johannesson@samsung.se , 08 590 966 56, 070 99 55 650 Pressrum med bilder: www.samsung.se >>pressrum

Press contact Corporate Communications & PR TV/Audio and Home Appliances

Press contact PR Consumer Electronics Consumer electronics: Home Appliances