Samsung söker reseentusiast för internationellt äventyr

Samsung söker reseentusiast för internationellt äventyr

Samuel Arnold – skådespelaren känd från ”Emily in Paris” – uppmuntrar reseentusiaster att delta i Samsungs nya tävling ”Found in Translation”. Förutom ett resebidrag får vinnaren även den nya Galaxy Z Flip6, utrustad med smarta Galaxy AI-funktioner.

I jakten på en Galaxy AI Champion välkomnar Samsung svenska reseentusiaster att delta i tävlingen ”Found in Translation”1. På följande länk kan deltagande läsa mer om villkoren för tävlingen2. På sajten finns även restips från både skådespelaren Samuel Arnold och sociala mediestjärnan och grundaren av Girls Who Travel, Brontë King.

”Att uppleva olika kulturer och nya resmål är bra för själen. Jag är verkligen glad över att samarbeta med Samsung för att ge någon chansen att förverkliga sina resedrömmar. Galaxy AI Champion kommer att kunna kasta sig in i sina äventyr, trygg i vetskapen om att funktioner som Live Translate och Circle to Search med Google finns där för att hjälpa till vid varje steg på vägen”, säger Samuel Arnold.

Undersökning: Utmaningar som skapar hinder för resenärer – övervinn barriärerna med Samsung Galaxy AI

Tävlingen ”Found in Translation” lanseras samtidigt som Samsung presenterar resultat och insikter från en ny undersökning3 som bland annat belyser de hinder och utmaningar som många människor upplever inför och under en resa. Den visar att över en tredjedel (35 procent) av de europeiska semesterfirare som deltog i undersökningen upplever svårigheter med att be om vägbeskrivningar, förstå lokala sedvänjor (29 procent) och beställa mat (26 procent). Hälften av alla resenärer (50 procent) erkänner att de pekar på menyer för att beställa. Samma undersökning visar att 72 procent av respondenterna anser att deras resor skulle bli bättre om de kunde kommunicera bättre med lokalbefolkningen. Undersökningen visar också att kommunikationssvårigheter ofta leder till att människor fastnar i så kallade turistfällor. Nästan tre fjärdedelar (72 procent) av européerna säger att de skulle upptäcka fler dolda pärlor om de kunde prata med lokalbefolkningen. Dessutom erkänner en fjärdedel (25 procent) att de har avstått från att resa till sina drömdestinationer på grund av språkbarriärer.

För att möta detta behov erbjuder Samsung, med sina senaste Galaxy AI-funktioner, lösningar som förenklar och förbättrar användarnas reseupplevelser. Bland dessa finns funktioner som Live Translate4 och Interpreter, som enkelt bryter ned kommunikationsbarriärer när du reser och gör det smidigt att kommunicera med lokalbefolkningen.

Undersökningen visar vidare att det finns ett stort intresse bland resenärer att upptäcka nya äventyr. Sextiotre procent uppger att de använder sociala medier för att hitta nya destinationer och dolda pärlor. Med Galaxy AI-funktionen Circle to Search med Google5 blir det enkelt för användarna att snabbt söka efter information direkt från skärmen med en enkel gest. Med ett svep visas resultaten – oavsett om det gäller att hitta platser under resan eller att få information om en lokal maträtt.

De flesta av oss tycker om att ta bilder under resan. Dessa bilder är viktiga minnen som vi vill bevara under lång tid. Samtidigt visar undersökningen att 27 procent av 18–34-åringar säger att deras semesterbilder har förstörts av antingen okända personer eller andra störande element i bakgrunden. Men med Galaxy AI-funktionen Photo Assist6 kan dessa bilder enkelt redigeras för att exempelvis ta bort oönskade element, så att du kan skapa perfekta minnen.

1 Tävlingen arrangeras av Samsung Electronics UK. Tävlingen pågår mellan den 19 september 2024 till den 4 oktober 2024. Du måste vara över 18 år och bosatt i Sverige för att delta. Läs om hur du kan delta i tävlingen och se fullständiga villkor här: https://www.samsung.com/uk/explore/brand/found-in-translation/

2 Tävlingen Galaxy AI Champion består av två delar. En prisutlottning för deltagare från Storbritannien, Frankrike, Tyskland, Sverige, Schweiz, Österrike och Grekland. Alla som anmäler sig har chans att vinna genom en slumpmässig dragning. Tre videotävlingar för deltagare från Italien, Spanien och Polen. För att delta krävs att man skickar in ett videobidrag, och vinnarna utses baserat på kvaliteten och innehållet i videorna. Läs mer om hur Samsung behandlar dina personuppgifter i samband med tävlingar här: https://www.samsung.com/se/info/privacy/contests/.

3 Undersökningen genomfördes av Opinium Research på uppdrag av Samsung. Urvalet representerar 12 000 vuxna från Storbritannien, Spanien, Frankrike, Italien, Tyskland och Polen. Undersökningsperioden var mellan 11 och 19 juli 2024.
4 Live Translate kräver en internetanslutning och inloggning på ett Samsungkonto. Live Translate är endast tillgängligt på de förinstallerade Samsung Phone–apparna och vissa tredjepartsappar. Supporten kan variera beroende på region. Vissa språk kan kräva nedladdning av språkpaket. Tjänstens tillgänglighet kan variera beroende på språk. Resultatens riktighet kan inte garanteras.

5 Drivs av Google. Användare kan behöva uppdatera Android till den senaste versionen. Produktens funktionalitet kan bero på app– och enhetsinställningar. Vissa funktioner kanske inte är kompatibla med vissa appar. Tjänstens tillgänglighet varierar beroende på land och språk. Resultatens riktighet kan inte garanteras.

6 Funktioner för Photo Assist kräver en internetanslutning och inloggning på ett Samsungkonto. Redigering med Generative Edit resulterar i ett foto i storlek på upp till 12 MP. En synlig vattenstämpel läggs över bilden när den sparas för att indikera att bilden är AI-genererad. Riktigheten och tillförlitligheten hos den genererade utsignalen kan inte garanteras.

Categories

Samsung Electronics Co., Ltd. inspirerar världen och formar framtiden med innovativa idéer och teknologier. Samsung omdefinierar världen för tv, smartphones, wearables, tablets, vitvaror, nätverkssystem, minne, halvledare samt LED-lösningar. För att upptäcka mer besök det officiella nyhetsrummet http://news.samsung.com.

Press contact Kommunikationsbyrån Jung Relations Gäller journalister och media

Press contact Corporate Communications & PR TV/Audio and Home Appliances