Samsung presenterar 2024 års nya Odyssey OLED, Smart Monitor och ViewFinity-modeller

Samsung Electronics Co., Ltd. presenterar idag den globala lanseringen av 2024 års Odyssey OLED-spelmonitorer, Smart Monitors och ViewFinity-bildskärmar.

Dessa nya och uppdaterade modeller erbjuder både efterlängtade och oväntade funktioner – för att möjliggöra nya upplevelser för alla användningsområden. Odyssey-serien bjuder på nästa nivå av OLED-upplevelse och nya AI-funktioner[1] hos Odyssey OLED G8; Smart Monitor-sortimentet skruvar upp glädjen med fler förbättrade underhållningsfunktioner; och ViewFinity-sortimentet ökar anslutningsmöjligheterna för en komplett arbetsstation. Modellerna finns tillgängliga i Sverige från och med idag, däribland:

Odyssey OLED G8 — Samsungs första platta 32” OLED-spelmonitor med 4K UHD upplösning och ett bildförhållande på 16:9. Den är också Samsungs första OLED spelskärm som drivs av AI. Samtliga OLED-modeller (G6 och G8) kommer med Samsung OLED Safeguard+, en ny proprietär teknologi för inbränningsskydd, som är först i världen att förhindrar inbränning genom att applicera ett pulserande värmerör på monitorn.

Smart Monitor M8 — Den uppgraderade modellen för i år introducerar nya funktioner som drivs av AI med NQM AI-processorn och höjer underhållningsnivån. Träna genom Workout Tracker[2] eller slappna av till streamingtjänster och live-innehåll (uppskalat till nära 4K) direkt på skärmen, utan att behöva ansluta andra enheter.[3]

ViewFinity S7 — Skärmen för den kompletta arbetsstationen, som nu kommer med ett smidigt Easy Setup-stativ som varken kräver verktyg eller skruvar för att sätta upp, allt görs i ett snabbt klick! Likt övriga ViewFinity-skärmar stöder den HDR10 och har stöd för upp till 1 miljard färger, för exakt färgrepresentation.

Läs mer om alla nyheter med specifikationer och svenska priser här på Samsungs nyhetsrum.

[1] AI-funktioner endast tillgängliga i G80SD, M80D.
[2] Enheter som stöds inkluderar Galaxy Watch 4 eller senare med Galaxy Mobile (One UI 4.1.1 och högre) med senaste mjukvaruversionen. Enheter måste vara inloggade på samma Samsung-konto. Placera din klocka och mobila enhet nära din skärm för att använda Workout Tracker.
[3] Internetåtkomst krävs.

Samsung Electronics Co., Ltd. inspirerar världen och formar framtiden med innovativa idéer och teknologier. Samsung omdefinierar världen för tv, smartphones, wearables, tablets, vitvaror, nätverkssystem, minne, halvledare samt LED-lösningar. För att upptäcka mer besök det officiella nyhetsrummet http://news.samsung.com.

Press contact Corporate Communications & PR TV/Audio and Home Appliances

Press contact PR Consumer Electronics Consumer electronics: Home Appliances