Samsung och Ubiquitech presenterar integrerad lösning för säker utskriftshantering i Samsungs multifunktionsskrivare

Seoul, Sydkorea / Köpenhamn, Danmark, 21 mars - Samsung Electronics Co. Ltd, världsledande inom digital media- och konvergensteknik, presenterar idag Ubiquitechs lösning EASY™ and VDMS™  för Samsungs nya serie av NX multifunktionsskrivare.

Denna innovativa lösning drar full nytta av Samsungs öppna eXtensible Open Architecture-plattform (XOA). Den kraftfulla och flexibla XOA-plattformen låter Samsungs strategiska utvecklingspartners som Ubiquitech att skapa skräddarsydda företagslösningar för hantering av skrivare och kopiatorer som motsvarar olika kunders specifika krav.

– Vi har haft ett nära samarbete med Ubiquitech det senaste året och är glada över att ha denna produkt redo för marknaden. Ubiquitechs integrerade system kommer att utöka Samsungs möjligheter att erbjuda integrerade lösningar till företagskunder, säger Sangjae Eom, ansvarig för b2b-marknadsföringsgruppen inom IT-lösningar vid Samsung Electronics.

Ubiquitech EASY™ och VDMS™ är nästa generations system för kostnadshantering av utskrifter och kopiering, som låter företag ha kontroll över dokumenthanteringsprocessen. Utöver ett brett utbud av rapporteringsfunktioner möjliggör Ubiquitech EASY och VDMS för företag att minska kostnader genom att proaktivt hantera de sätt som anställda skriver ut på, genom exempelvis pull printing (efterhandsval av skrivare), anpassning till företagets regelverk och hantering av utskriftskvoter.

Ubiquitech EASY och VDMS främjar också mobilt arbete genom att göra det enkelt att skriva ut dokument från smarta mobiler och bärbara datorer.

– Ubiquitech EASY och VDMS är fullt integrerat med Samsungs multifunktionsskrivare med XOA, vilket gör det lätt för användare att autentisera sig, för att få tillgång till tjänster och hantera utskrifter via skrivarens skärm, säger Flemming Juncker, verkställande direktör på Ubiquitech.

– Vi är väldigt glada över att vara en av Samsungs första strategiska partners med en XOA-baserad lösning.

Samsungs XOA-försedda multifunktionsskrivare SCX-5835NX, SCX-6545NX, SCX-6555NX, CLX-8385NX, CLX-9350, CLX-9250, SCX-8040, och SCX-8030 är alla fullt kompatibla med Ubiquitech EASY och VDMS.

Presskontakt Ubiquitech:

Flemming Juncker, CEO, fj@ubiquitech.com, +45 70 20 32 84

Presskontakt Samsung:

Erik Johannesson, nordisk pr-chef, erik.johannesson@samsung.se, 08 555 057 87, 070 99 55 650

Nyheter via RSS: www.samsung.com/se/aboutsamsung/rss/rssFeedList.do

_____________________________________________________________________________________________________

Samsung Electronics Co Ltd, Korea, är en ledande producent av tv, minneschips, mobiltelefoner och bildskärmspaneler med 190 500 anställda i 68 länder inom åtta oberoende affärsområden. Den konsoliderade försäljningen uppgick under 2010 till 135,8 miljarder dollar. Samsung Electronics Nordic AB omsatte under 2010 9,6 miljarder kronor. Sedan 1992 har företaget vuxit snabbt, har i dag 330 medarbetare och erbjuder det senaste inom mobiler, ljud och bild, IT-produkter och vitvaror.

Ubiquitech är ledande inom teknik för säker och kostnadseffektiv utskriftshantering med huvudkontor i Köpenhamn, Danmark. Ubiquitech har en unik kompetens inom design, utveckling och utrullning av skrivararkitektur som möter även extrema säkerhetskrav. Med EASY-lösningen görs denna teknologi även tillgänglig som standardiserad lösningar för många användarsegment, däribland små och medelstora företag. Ubiquitech har en stark internationell representation med verksamhet världen över i samarbete med lokala partners och deras kunder. För mer information, besök www.ubiquitech.com .

Press contact Corporate Communications & PR TV/Audio and Home Appliances

Press contact PR Consumer Electronics Consumer electronics: Home Appliances