Samsung lanserar The Premiere 9 och The Premiere 7 – projektorer som tar avancerad laserteknologi till vardagsrummet

Press release -

Samsung Electronics Co., Ltd. presenterar idag lanseringen av deras senaste innovationer inom hemmaunderhållning, The Premiere 9 och The Premiere 7. Dessa ultra-short throw-projektorer kan förvandla vilket vardagsrum som helst till en hemmabio i premiumklass med hjälp av 4K-upplösning, uppslukande ljud och avancerade funktioner.

“The Premiere-serien förhöjer hemmabio-upplevelsen genom att kombinera vår avancerade laserteknologi med banbrytande, användarvänliga funktioner som erbjuder fantastisk bildkvalitet och uppslukande ljud,” säger Cheolgi Kim, Executive Vice President för Visual Display Business på Samsung Electronics. “Vi ser en framtid där våra produkter förvandlar vardagliga bostadsutrymmen till uppslukande underhållningsnav, som sätter nya standarder för hemmaunderhållning.”

De nya projektorerna blir tillgängliga i Sverige från den 5 september 2024, via https://www.samsung.com/se/, till ett rekommenderat pris på 39 999 SEK (The Premiere 7) och 59 999 SEK (The Premiere 9).

Oöverträffad bild- och ljudkvalitet

Samsungs senaste tillskott i The Premiere-serien använder innovativ laserteknologi för att ta bioupplevelsen till hemmet. The Premiere 9 kommer med triple laser technology, för förbättrad färgprecision och ljusstyrka, medan båda modellerna erbjuder ultra-short throw-kapacitet och levande 4K-upplösning på skärmar upp till 130 tum.[1]

The Premiere 9 och The Premiere 7-projektorer har en färgomfångstäckning på 154% respektive 100% av DCI-P3-standarden[2], samtidigt stödjer båda modellerna HDR10+, för klara och levande bilder även i ljusa miljöer. Med en maximal ljusstyrka på 3,450 ISO lumens[3] för The Premiere 9 och 2,500 ISO lumens för The Premiere 7, levererar projektorerna både skarpa och kraftfulla bilder[4].

För att förbättra bildkvaliteten är The Premiere-projektorerna utrustade med AI- bildförbättring, som inkluderar AI Upscaling och Vision Booster. AI Upscaling gör att innehållet visas i 4K-upplösning, oavsett dess ursprungliga kvalitet, medan Vision Booster automatiskt justerar ljusstyrka och kontrast i olika ljusförhållanden för bästa möjliga bildkvalitet.

De inbyggda högtalarna med Dolby Atmos-teknologi ger ett kraftfullt och uppslukande ljud, för en sann hemmabioupplevelse utan användning av ytterligare ljudutrustning. The Premiere 9 har uppåtriktade 40W 2.2.2-kanals högtalare, medan The Premiere 7 inkluderar 30W 2.2-kanals högtalare för en expansiv ljudbild.

Samsung Tizen OS Home erbjuder streaming och spel, tillsammans med bred anslutningsmöjlighet

De nya Premiere-projektorerna kommer med Samsung Tizen OS Home, vilket ger tillgång till flera olika streamingtjänster, inklusive Samsung TV Plus, Netflix, YouTube, Amazon Prime Video med fler. Det breda utbudet erbjuder användarna att enkelt njuta av alla sina favoritfilmer och TV-program.

De nya Premiere projektorerna har nu stöd för Cloud Gaming. Användaren kan spela mängder av spel direkt i TV:n utan att ansluta en extern spelkonsol. Det finns flera olika molnbaserade speltjänster[5] att välja på, bara anslut en spelkontroll, logga in på ditt konto och spela!

Custom Ambient erbjuder personliga heminredningsalternativ genom att projicera olika widgets i vardagsrummet. Användare kan kombinera foton, videor och widgets via SmartThings-appen på sina mobiltelefoner. När den inte används som en bioprojektor, kan The Premiere även användas som en smart högtalare med hjälp av röststyrning och en samling av musiktjänster.

De nya Premiere-projektorerna förbättrar även anslutningsmöjligheterna och skapar en mer integrerad upplevelse. Användare kan enkelt dela innehåll från sina telefoner till den stora skärmen med Tap View och Mirroring, medan den inbyggda röstassistenten möjliggör enkel styrning av projektorn och andra anslutna enheter med röstkommandon. Dessutom gör Samsungs SmartThings-integration det möjligt för användare att hantera smarta hemanordningar som lampor, termostater och säkerhetssystem direkt från projektorn, för en fullt integrerad hemmiljö.

En design som passar alla hemmiljöer

Premiere-projektorerna har en minimalistisk, varmt vit design med rundade kanter och tygfinish från Kvadrat, ett danskt textildesignföretag som smälter in i heminredningen. Installationen av The Premiere-modellerna är enkel — användare behöver endast koppla in projektorn och sedan koppla upp sig mot ett trådlöst nätverk. Den kompakta storleken, designen och enkla installationen gör att projektorerna passar för varje rum.

[1] The Premiere 7 erbjuder 4K-upplösning på skärmar upp till 120 tum.
[2] DCI-P3, känt som Digital Cinema Initiatives – Protocol 3, är ett färgrymdstandard som vanligtvis används inom digital bio och är färgstandarden för filmindustrin.
[3] ISO lumens är en ljusstyrkenivå baserad på International Organization for Standardization (ISO) standarder.
[4] Ljusstyrkenivåerna för The Premiere 9 (3 450 ISO lumens) och The Premiere 7 (2 500 ISO lumens) speglar ungefärliga ökningar på 23% respektive 14% jämfört med tidigare modeller (2 800 ANSI lumens och 2 200 ISO lumens). Faktisk prestanda kan variera beroende på användningsförhållanden.
[5] Kostnad för prenumeration av speltjänster ingår ej.

Samsung Electronics Co., Ltd. inspirerar världen och formar framtiden med innovativa idéer och teknologier. Samsung omdefinierar världen för tv, smartphones, wearables, tablets, vitvaror, nätverkssystem, minne, halvledare samt LED-lösningar. För att upptäcka mer besök det officiella nyhetsrummet http://news.samsung.com.

Press contact Kommunikationsbyrån Jung Relations Gäller journalister och media

Press contact Corporate Communications & PR TV/Audio and Home Appliances