Samsung fortsätter att överbrygga språkbarriärer för fler användare med Galaxy AI

Galaxy AI stödjer nu fler språk med den senaste uppdateringen

Samsung meddelar att Galaxy AI utökas med tre nya språk: arabiska, indonesiska och ryska, samt tre nya dialekter: australisk engelska, kantonesiska och kanadensisk franska. Utöver de 13 redan tillgängliga språken[1]. ger Samsung fler användare av Samsung Galaxy möjligheten att utnyttja kraften av mobil AI. Utöver de nya språken och dialekterna planerar Samsung att lägga till ytterligare fyra språk senare i år: rumänska, turkiska, nederländska och svenska, samt traditionell kinesiska och europeisk portugisiska.

”Vi är fast beslutna att demokratisera mobil AI genom att kontinuerligt utöka språkalternativen i Galaxy AI. Det gör det möjligt för ännu fler Samsung Galaxy-användare att bryta språkbarriärer och kommunicera med fler personer. Men det här är bara början av vår AI-resa. Vi på Samsung kommer att fortsätta förnya vår teknik och erbjuda kvalitativa mobila AI-upplevelser till våra användare”, säger Anders Elmby, MX-Director på Samsung Electronics i Norden.

Galaxy AI funktionsbeskrivning

• Live Translate[2] erbjuder realtidsöversättningar av röstsamtal och texter, vilket gör det enklare än någonsin att exempelvis boka restauranger eller göra andra reservationer under resor eller prata med dina morföräldrar på deras modersmål.
  • Interpreter kan översätta samtal i realtid genom en användarvänlig delad skärmvy, så att personer som står mitt emot varandra kan läsa en textöversättning av vad den andra personen säger.
  • Chat Assist[3] kan förbättra konversationstoner genom att generera sammanhangsmedvetna förslag för att säkerställa att kommunikationen låter som avsedd, oavsett om det är ett artigt meddelande till en kollega eller en kortfattad fras för ett inlägg i social medier.
  • Note Assist[4] kan skapa AI-genererade sammanfattningar, förformaterade mallar och omslagssidor, för att hjälpa till att optimera din dagliga produktivitet.
  • Transcript Assist[5] använder AI och tal-till-text-teknologi för att transkribera, sammanfatta och översätta röstinspelningar.
  • Browsing Assist hjälper dig att hålla dig uppdaterad om vad som händer i världen samtidigt som du sparar tid genom att generera sammanfattningar av nyhetsartiklar eller webbsidor.

Från och med den 24 april, och under de kommande månaderna, kommer de nya Galaxy AI-språken och dialekterna som stöds av Galaxy AI att kunna laddas ner som språkpaket från inställnings-appen Inställningar.

[1] Följande språk stöds: kinesiska, engelska (Indien, Storbritannien, USA), franska, tyska, hindi, italienska, japanska, koreanska, polska, portugisiska (Brasilien), spanska (Mexiko, Spanien, USA), thai och vietnamesiska.
[2] Live Translate kräver nätverksanslutning och inloggning på ett Samsung-konto. Tjänsten är tillgänglig endast i den förinstallerade Samsung Phone-appen och samtal måste göras med den inbyggda uppringningsfunktionen från Samsung. För vissa språk kan nedladdning av språkpaket vara nödvändig. Tillgängligheten kan variera beroende på språk och vi kan inte garantera noggrannheten i översättningarna.
[3] Översättningsfunktionen i Chat Assist kan även kräva inloggning på ett Samsung-konto. Vissa chattprogram kanske inte stöder denna funktion. För vissa språk kan nedladdning av ett språkpaket vara nödvändigt. Funktionen aktiveras automatiskt när ett översättningsbart språk upptäcks. Noggrannheten i resultaten kan inte garanteras.
[4] Textöversättning i Samsung Notes är endast möjlig om du är inloggad på ett Samsung-konto och har en internetanslutning.
[5] Funktionen är enbart tillgänglig i Samsungs Internet-app.

Categories

Samsung Electronics Co., Ltd. inspirerar världen och formar framtiden med innovativa idéer och teknologier. Samsung omdefinierar världen för tv, smartphones, wearables, tablets, vitvaror, nätverkssystem, minne, halvledare samt LED-lösningar. För att upptäcka mer besök det officiella nyhetsrummet http://news.samsung.com.

Press contact Corporate Communications & PR TV/Audio and Home Appliances

Press contact PR Consumer Electronics Consumer electronics: Home Appliances