Bli Samsung Star i nya nordiska musiktävlingen

Tävling på webben i Island, Norge, Sverige, Finland och Danmark Nu går startskottet för Samsung Star, tävlingen som ger alla som drömmer om att bli musikstjärna chansen. Högsta pris är ett riktigt skivkontrakt. Alla musikgenrer får vara med. – Vi välkomnar bidrag från hela Norden. Vi hoppas att Samsung Star blir en mötesplats för tävlingssugna och musikintresserade, säger Thomas Anderfelt, marknadschef på Samsung. I den nordiska musiktävlingen Samsung Star är inte uppträdandet det viktiga, inte heller hur de tävlande gör sig på scenen. Musiktävlingen Samsung Star har bara fokus på hur det låter. Tävlingssugna musikentusiaster kan tävla med sitt bidrag och vinna ett skivkontrakt. Mötesplatsen är www.samsungstar.com . Det är här låtarna laddas upp och kan lyssnas på. Tävlingsbidragen ska spelas in i mp3-format. Med musiktävlingen Samsung Star öppnar Samsung en musiktävling över gränserna i Norden där enskilda artister eller grupper är välkomna med sina egna låtar. Rock, pop, hip-hop, disco eller klassiskt – alla bidrag är välkomna. Varje vecka presenteras tre nya låtar som får chansen. Rösta fram favoritlåten på webben Lyssnarna på webben har varje månad chansen att rösta fram en vinnarlåt bland de 16 bidragen. Tävlingen pågår fram till juni då den slutgiltiga vinnaren i Samsung Star röstas fram av en professionell jury tillsammans med lyssnarna på webben. Då avgörs vilken av de sex månadsvinnarna mellan december och maj som tar hem skivkontraktet. Vinnaren av Samsung Star får släppa sin singel på skivbolaget X5 Music Group i samarbete med Bonnier Amigo Music Group. En cd med vinnaren kommer att släppas över hela Norden. Månadsvinnarna vinner de senaste mobiltelefonerna från Samsung. Men Samsung Star är mycket mer än en tävling. Det är en mötesplats för musikintresserade. Med webbradion kan tävlingsbidragen avlyssnas. Flera tävlingsbidrag kommer dessutom att göras om till nedladdningsbara ringsignaler. – Det viktigaste är att artisten eller gruppen som vill vara med i tävlingen har en äkta känsla för låten. Samsung Star hyllar sann originalitet, säger Thomas Anderfeldt. Webbplatsen Samsung Star är ett initiativ från Samsung Electronics i Norden. Den lanseras på engelska av praktiska skäl. För frågor och mer information, kontakta gärna: Thomas Anderfelt, nordisk marknadschef, thomas.anderfelt@samsung.se, 08-590 966 92, 070-372 66 96 Michael Alström, produktmarknadschef, m.alstrom@samsung.se, 08-590 966 44, 070-372 66 44 Pressinformation på webben: www.newsonline.se/samsung Bilder: www.samsung.se, gå till pressrum Är du intresserad av fortlöpande pressinformation från Samsung? Mejla till samsung@munzalenius.se Samsung Electronics Co Ltd, Korea, är ett av världens största företag inom elektronik med 75 000 anställda i ett femtiotal länder. Omsättningen uppgick under 2002 till cirka 33 miljarder US Dollar. Under 2002 uppgick omsättningen för Samsung Electronics Nordic AB till cirka 2,7 miljarder kronor. Företaget har varit aktivt i Norden sedan 1992 och har i dag cirka 60 anställda. Produktsortimentet består av monitorer, hårddiskar, cd-rom, cd-r, dvd, tv, video, videokameror, sladdlösa telefoner, gsm-telefoner, audio, mikrovågsugnar, kylskåp, tvättmaskiner och skrivare.

Press contact Corporate Communications & PR TV/Audio and Home Appliances

Press contact PR Consumer Electronics Consumer electronics: Home Appliances