BOSS | Samsonite

Exklusiv väskkollektion i aluminium från BOSS och Samsonite

BOSS och Samsonite har tillsammans skapat en väskkollektion som utstrålar en gemensam passion för premiumkvalitet, innovation och tidlös design med en distinkt twist.

Samsonites eleganta kollektion - tillverkad av högkvalitativt aluminium - är utsmyckad med BOSSs signaturmonogram via anodisering. Den exakta processen bäddar in det svarta ton-i-ton-motivet i aluminiumskalen vilket garanterar en orörd, långvarig och unik finish.

BOSS | Samsonite resväskans mjuka texturerade innerfoder har BOSSs ikoniska kamelfärg och inkluderar framträdande BOSS-varumärke. Dess interiör inkluderar rymliga fack med justerbara packremmar, så att du enkelt kan packa och organisera dina tillhörigheter. Kollektionens distinkta skräddarsydda utseende förstärks ytterligare genom läderhandtagen med gemensamt varumärke.

Utformningen av BOSS | Samsonite-kollektionen kompletterar sömlöst BOSSs nya höst/vinter 2023-kollektion och resonerar med BOSS etos av självbestämmande och sofistikerat skrädderi.

BOSS | Samsonite kollektionen är utformad för en modemedveten resenärer, tilltalande för dem som har en passion för stil och utforskning.

De fängslande resväskorna kommer att finnas att köpa i utvalda BOSS- och Samsonite-butiker, samt på varumärkenas respektive webbplatser. Endast ett begränsat antal kommer att produceras och kommer att släppas i flera droppar. Kollektionen erbjuder ett urval av fyra modeller, cabinväska, två incheckningsväskor och en trunk. :

Vi är glada över att samarbeta med BOSS eftersom båda varumärkena har åtagit sig att leverera högpresterande produkter som uppnås genom omfattande forskning, exceptionell kvalitet, teknik och hantverk CEO Kyle Gendreau

Kategorier

Samsonite grundades 1910 och är det ledande väskmärket i världen, med stor erfarenhet på utveckling av trendsättande reselösningar. Samsonite är känt för sin banbrytande research, utveckling och dedikation till innovation och har gjort sig bemärkt med att lansera flera innovativa branchnyheter, såsom det revolutionerande Curv® materialet. Samsonite erbjuder ett stort utbud av produkter inom resa, business och barn samt även personliga tillbehör. Samsonite strävar hela tiden efter att göra resorna enklare med lättare och starkare produkter.

Med Samsonite vid din sida kan inget stoppa dig från att jaga upplevelser, vidga horisonterna och utforska världen som ligger för dina fötter. För mer information, se, www.samsonite.se

Samsonite Travel Miles App: http://itunes.apple.com/gb/app/samsonite-travel-miles-europe/id402853695?mt=8 or

Marianne Selander

Presskontakt Nordic Trade Marketing Manager

Vårt mål är att våra produkter gör skillnad för resenärer runt om i världen.

Samsonite grundades 1910 och är världens ledande bagagemärke med ett omfattande arv inom trendsättande reselösningar. Samsonite är känt för sin spetsforskning och sitt engagemang för innovation och hållbarhet, och har utmärkt sig sedan starten i ett antal branschnyheter och erbjuder ett omfattande utbud av produkter för resor, affärer, barn, vardagliga och personliga tillbehör. Samsonite hjälper resenärer att resa längre, med allt lättare och starkare produkter www.samsonite.com
Samsonite är ett registrerat varumärke som tillhör Samsonite IP Holdings S.àr.l. ©2020 Samsonite IP Holdings S.àr.l. Alla rättigheter förbehållna

Samsonite AB

Johan på gårdas gata 5A